Peste 30.000 de români se confruntă cu autismul. Circa jumătate sunt copii

Un număr de 30.000 de persoane, între care aproape 14.000 de copii din România se confruntă cu autismul, iar pentru a atrage atenţia asupra acestei afecţiuni, clădiri simbol din şase oraşe din ţară vor fi iluminate în albastru, vineri, când este Ziua Internaţională a Conştientizării Autismului.

Urmărește
744 afișări
Imaginea articolului Peste 30.000 de români se confruntă cu autismul. Circa jumătate sunt copii

Campania „Un dar necesar”

Asociaţia Help Autism, alături de organizaţiile din reţeaua RO TSA şi Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA), lansează campania Un dar necesar, cu scopul de a atrage atenţia asupra nevoilor particulare pe care le au cele 30.000 de persoane cu autism din România.

Clădiri simbol din şase oraşe din ţară vor fi iluminate în albastru - culoarea autismului, pentru a atrage atenţia asupra problematicii la nivel naţional, de Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului, de vineri. Grădiniţele şi şcolile vor ţine ore de lectură pentru a încuraja înţelegerea şi acceptarea colegilor cu autism, companiile preiau iluminarea în digital şi organizează acţiuni pentru angajaţi şi clienţi, artiştii invită publicul iubitor de cultură şi muzică să susţină programele de terapie, iar ONG-urile organizează diferite acţiuni în centrele lor şi invită românii să facă propriile daruri necesare copiilor, adolescenţilor şi adulţilor cu autism.

Am identificat aceste nevoi ca fiind esenţiale pentru ca persoanele cu autism să fie real ajutate şi integrate în comunitate. Este o campanie în care fiecare se poată implica cu Un Dar Necesar - un gest de atenţie, înţelegere, susţinere şi acceptare. Acest gest poate fi o donaţie sau un mesaj de susţinere făcut pentru un copil pe care îl cunoşti, pentru organizaţia locală sau pentru structuri naţionale, poate fi un gest individual sau din partea companiei pe care o reprezinţi”, spune Raluca Bogdan, manager comunicare Help Autism.

Astfel, 15 clădiri simbol se iluminează în albastru în noaptea de 2 aprilie: Bucureşti – creart – Centrul de Creaţie, Artă şi Tradiţie al Municipiului Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie Naturală Grigore Antipa, Muzeul Naţional George Enescu, Muzeul Naţional al Satului Dimitrie Gusti, Sky Tower, Timpuri Noi Square şi Turnul Ciurel STS; în Sibiu – Teatrul Gong; în Braşov – Primăria Braşov şi literele de pe Tâmpa; în Iaşi – Ateneul Naţional din Iaşi, Complexul Muzeal Naţional Moldova Iaşi şi Primăria Iaşi; în Alba Iulia - Monumentul Unirii; în Bistriţa - Primăria Bistriţa; iar digital, vor ilumina paginile lor web: Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic, Cărtureşti, Kaufland România.
Sunt aşteptate şi alte instituţii şi companii să preia iluminarea clădirii sau online ca un gest de atenţie în cadrul iniţiativei Noaptea Albastră a Autismului, ajunsă anul acesta la cea de-a V-a ediţie, demers iniţiat de Asociaţia Help Autism şi Asociaţia pentru Muzică, Artă şi Cultură, cu implicarea reţelei RO TSA şi FEDRA.

Nouă grădiniţe şi şcoli au ţinut o oră de lectură aparte cu scopul de a înţelege şi de a accepta minţile diferite ale copiilor cu autism.

Mari artişti ai scenelor naţionale şi internaţionale au ales să îşi folosească vocea pentru a dărui atenţie minţilor diverse, invitând publicul să se bucure de o serie de întâlniri virtuale sub genericul „Dialogurile sufletului. Alice Năstase Buciuta în dialog cu…” organizate de Asociaţia pentru Muzică, Artă şi Cultură, Asociaţia Help Autism, Centrul InfoEuropa din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Kaufland România şi Radio România Muzical.

În perioada 2-27 aprilie 2021, de la ora 18:00, publicul se va putea întâlni cu dirijorul Gabriel Bebeşelea, sopranele Laura Tătulescu, Leontina Văduva şi Rodica Vică, tenorul Ştefan Pop, mezzosopranele Roxana Constantinescu şi Andreea Iftimescu, baritonul Vlad Crosman, violoniştii Remus Azoiţei, Clara Cernat şi Vlad Maistorovici, violoncelistul Marin Cazacu, pianiştii Luminiţa Berariu, Mara Dobrescu, Thierry Huillet şi Diana Ionescu şi Anna Katharina Scheidereiter, CSR - manager Kaufland România. Toate aceste întâlniri virtuale vor prilejui publicului nu doar bucuria reîntâlnirii cu unii dintre cei mai talentaţi muzicieni, ci şi posibilitatea de a susţine copiii şi adolescenţii cu autism prin donaţii în platforma Galantom.

Organizaţiile iniţiatoare deschid invitaţia către fiecare de a oferi cele mai de preţ daruri persoanelor cu autism, pentru a marca împreună Ziua Internaţională a Conştientizării Autismului pe tot parcursul lunii aprilie. Doritorii pot prelua rama Un dar necesar peste poza de profil din Facebook sau stickerul pe Instagram Stories, iar filtrul web permite companiilor să-şi ilumineze simbolic site-ul.

Totodată, organizaţiile au trimis un memoriu către autorităţi prin care, cei aproape 100 de semnatari solicită o atenţie mai mare şi o implicare responsabilă a politicienilor.

„Cea mai răspândită tulburare a copilăriei este şi cea mai neglijată problemă de sănătate publică. Decontarea orelor de terapie este infimă: un copil cu autism face între 2 şi 4 ore pe zi de terapie pentru o perioadă de câţiva ani, nevoile lor fiind acoperite aproape exclusiv de familie şi de asociaţiile non-profit cu sprijinul partenerilor lor”, menţionează reprezentantul Help Autism.

Unul din 54 de copii este afectat de autism. În România, ONG-urile estimează că trăiesc peste 30.000 de persoane cu tulburare de spectru autist (TSA), deşi doar jumătate sunt în evidenţa statului, dintre care 13 905 sunt copii, autismul fiind considerată cea mai răspândită tulburare a copilăriei.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici