Prima pagină » Social » Peste 3.800 de reclamaţii făcute în 2023 la ANCOM de utilizatorii de servicii de telefonie şi poştă

Peste 3.800 de reclamaţii făcute în 2023 la ANCOM de utilizatorii de servicii de telefonie şi poştă

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit, în 2023, 3.835 de reclamaţii, din care 70% au vizat sectorul comunicaţiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor poştale.
Peste 3.800 de reclamaţii făcute în 2023 la ANCOM de utilizatorii de servicii de telefonie şi poştă
Cosmin Pirv
31 ian. 2024, 17:09, Social

Potrivit unui comunicat al ANCOM; cele mai multe reclamaţii, 70% din total, au vizat serviciile de comunicaţii electronice furnizate de operatori. Principalele nemulţumiri s-au referit la probleme legate de relaţia contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicaţii electronice (11%), derularea contractelor la distanţă (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce şi internet (9%).

Un procent de 17% din reclamaţiile din domeniul serviciilor de comunicaţii electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe condiţiile de utilizare în Spaţiul Economic European (Roam like at home).

Vodafone şi Fan Courier, în topul reclamaţiilor pentru serviciile de comunicaţii electronice şi poştale

Datele arată că Vodafone România a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange România – 20%, RCS&RDS – 11%, Telekom Romania Mobile Communications – 11% şi Orange Communications S.A.- 7%.

Din totalul reclamaţiilor, 24% au privit serviciile poştale, principalele probleme reclamate fiind nelivrarea trimiterilor poştale (24% din totalul reclamaţiilor privind serviciile poştale), deteriorarea trimiterilor poştale (18%), termenul de livrare (16%) şi pierderea sau furtul acestora (13%).

În funcţie de numărul de reclamaţii pe domeniul serviciilor poştale transmise ANCOM, cei mai reclamaţi furnizori au fost Fan Courier (30%), Cargus (23%), Dynamic Parcel Distribution (18%) şi Poşta Română (6%).

6% din reclamaţiile primite de ANCOM au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură şi procedurile de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.