- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 4 milioane de euro pentru îmbunătăţirea imaginii românilor din Italia
Guvernul României, prin Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, a cheltuit 4.234.487,32 de euro pentru campania de informare şi sensibilizare a opiniei publice din Italia cu privire la comunitatea românească, care se va derula în perioada septembrie - decembrie 2008.
Peste 4 milioane de euro pentru îmbunătăţirea imaginii românilor din Italia (Imagine: Mediafax/AFP)
Campania "Romania. Piacere di conscerti" a fost realizată de agenţia Playteam din Italia şi are ca scop să prezinte o ofertă informaţională complementară discursului mediatic negativ generat de actele de infracţionalitate comise de unii cetăţeni de origine română din Italia. Compania are ca target principal liderii de opinie din presă.
Agenţia Playteam a ales ca abordare strategică formula testimonialului, în cadrul unui documentar jurnalistic bazat pe experienţele reale ale unor români care trăiesc în Italia, care a fost fragmentat în secvenţe ce alcătuiesc spoturile TV: "Să prezinţi un popor şi percepţia unei naţiuni este un proces extrem de delicat. Noi am analizat atât datele cercetării realizate de ASG România, cât şi cele realizate de Caritas din Italia şi am descoperit o realitate diferită faţă de cea care rezultă din mass-media: 72% dintre românii care trăiesc în Italia sunt licenţiaţi, iar 65% au o calificare profesională. Aceşti un milion de români contribuie cu 2,26 miliarde de euro la PIB-ul Italiei, însemnând 1,2% din valoarea totală a PIB".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
„Gladiator II” sub lupa istoricilor: Ficţiune spectaculoasă sau adevăr denaturat?
-
Ion Cristoiu: Stalingrad: Românii dădeau cu ciocanul în tancurile ruseşti ca să le oprească!
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
"Noi credem că percepţia distorsionată a românilor este generată de necunoaştere, aşa că am decis să comunicăm aceste date nu prin intermediul ficţiunii publicitare, ci printr-o abordare jurnalistică de tip documentar, în care să prezentăm români care trăiesc în Italia", a spus G. Ciannoccaro, reprezentantul Playteam.
Campania se derulează pe principalele canale TV şi în presa scrisă şi, potrivit reprezentanţilor agenţiei, după primele două săptămâni de la lansare a generat acoperire media pe principalele canale de ştiri şi în 18 cotidiane naţionale.
Platforma de comunicare mai include şi broşuri, care prezintă în formă scrisă documentarul, ce vor fi distribuite de voluntarii români în principalele oraşe din Italia, un stand intitulat "Casa Romania", care va fi expus în Milano şi Roma la sfârşitul lunilor octombrie şi, respectiv, noiembrie cu scopul de a oferi posibilitatea experimentării mediului românesc contemporan, dar şi un site special dedicat campaniei.
Potrivit Preşedintelui ASG, Procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică a fost cea a dialogului competitiv, conform Ordonanţei de Urgenţă nr.34/2006. Conform acestei proceduri, orice operator economic are dreptul de a-şi depune candidatura, dar numai candidaţii selectaţi participă la consultări pentru identificarea soluţiilor optime, în urma cărora depun oferta finală. Potrivit declaraţiilor lui Alfred Bulai, preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, au existat şapte companii care şi-au depus candidatura.
Din totalul de 4.234.487 de euro, trei milioane de euro au fost alocaţi cumpărării spaţiilor media, 400.000 de euro - proiectului "Casa România", 200.000 de euro - sponsorizării unui campionat de Formula 1, 50.000 - site-ului campaniei, diferenţa reprezentând costurile administrative şi cele de creaţie, au spus reprezentanţii agenţiei Playteam.
Tot în luna septembrie, ASG a lansat o altă campanie, în scopul ameliorării percepţiei românilor în Spania, difuzată în principalele medii spaniole din 22 septembrie. Campania a fost realizată de agenţia Saatchi&Saatchi şi prezintă, prin testimoniale, poveşti de succes ale românilor şi ale spaniolilor care reuşesc împreună. Sloganul campaniei este "Hola soy Rumano! Juntos hacemos un gran equipo/ Bună, sunt român! Împreună facem o echipă bună!". Cele trei spoturi prezintă "versatilitatea românilor care pot lucra în orice mediu", conform lui Alfred Bulai, preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, şi au ca protagonişti o româncă paramedic, un director de hotel şi un român care lucrează la o fermă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 09:35
-
astăzi, 09:32