Piloţi de la Carpatair au vrut să decoleze cu gheaţă pe avioane. Aeroportul Cluj va sesiza AACR

Conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii depuse pe fuzelaj şi aripi.

Urmărește
4005 afișări
Imaginea articolului Piloţi de la Carpatair au vrut să decoleze cu gheaţă pe avioane. Aeroportul Cluj va sesiza AACR

Piloţi de la Carpatair au vrut să decoleze cu gheaţă pe avioane. Aeroportul Cluj va sesiza AACR (Imagine carpatair.com)

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că piloţii companiei au pus vieţile pasagerilor în pericol.

"Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Română, după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii de pe fuzelaj şi aripi. Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol până a ieşit soarele şi a topit gheaţa. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să degivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curăţat de gheaţă. Pasagerii pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor", a spus Ciceo.

Potrivit acestuia, operaţiunea de degivrare cu un lichid special costă în jur de 700 - 800 de euro, dar cei de la Carpatair au refuzat să plătească banii.

David Ciceo a precizat că decolarea unui avion care nu este degivrat poate duce la tragedii aeriene.

"La Verona, în 1997, a fost o tragedie, după ce o cursă Banat Air s-a prăbuşit şi 50 de oameni au murit după ce pilotul a refuzat să facă degivrarea şi avionul a decolat. Autorităţile de acolo au greşit pentru că au permis decolarea avionului, iar directorul aeroportului italian a fost condamnat la trei ani de închisoare", a afirmat directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.

Carpatair: Degivrarea avionului nu era necesară, nu a fost pusă în pericol siguranţa pasagerilor

"Procedura de degivrare a aeronavei este o operaţiune care ţine exclusiv de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolării. În această dimineaţă (luni - n.r.) vremea la Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesară. Menţionăm că această decizie nu a pus nicio secundă în pericol siguranţa pasagerilor noştri", se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, de compania Carpatair.

Reprezentanţii Carpatair au precizat că vor informa autorităţile aeronautice despre "acest caz de abuz din partea Aeroportului Cluj-Napoca".

"Carpatair va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de declaraţiile defăimătoare şi insinuări faţă de politica de siguranţă a zborului companiei Carpatair precum şi pentru daunele produse datorită întârzierii zborului Cluj - Timişoara de luni", se mai arată în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici