Pilotul avionului prăbuşit la Tuzla spune că nu a mai luat înălţime; expertiza tehnică e relevantă

Anchetatorii aşteaptă rezultatele expertizei tehnice privind accidentul aviatic din 5 iulie de la Tuzla, soldat cu moartea a 12 militari, aceasta fiind piesa de bază în elucidarea cazului, după ce pilotul a declarat anchetatorilor că deşi a făcut manevrele necesare, aeronava nu a mai luat altitudine.

Urmărește
169 afișări
Imaginea articolului Pilotul avionului prăbuşit la Tuzla spune că nu a mai luat înălţime; expertiza tehnică e relevantă

Pilotul avionului prăbuşit la Tuzla spune că nu a mai luat înălţime; expertiza tehnică e relevantă (Imagine: Cristi Cimpoeş/Mediafax Foto)

Au supravieţuit accidentului căpitanul Daniel Bâlsanu, pilotul aeronavei, şi maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dând declaraţii în legătură cu cele întâmplate pe aerodromul din Tuzla, au declarat, luni, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

Bâlsanu a fost externat din Spitalul Militar, însă Nazare se află în continuare internat.

Pilotul aeronavei a declarat anchetatorilor că, în timp ce efectua manevra de a lua altitudine, aeronova nu a putut urca, neputând explica motivul ce a determinat pierderea din înălţime.

Astfel, procurorii Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie aşteaptă rezultatele expertizei tehnice în cazul prăbuşirii aeronavei, care este efectuată de Ministerul Apărării Naţionale.

În opinia specialiştilor, expertiza va elucida cauzele producerii catastrofei, respectiv dacă s-a efectuat o comandă greşită, dacă vreun motor a cedat etc.

În 5 iulie, Ministerul Apărării anunţa că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

Aceştia sunt: comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.

În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, care avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.

Lavinia Guită, decedată în accident, era copilotul aparatului, corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.

Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia a fost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsă de explozia produsă.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor.

În 5 iulie, avionul a realizat cinci curse cu militari din Forţele Navale şi Terestre, care executau lansări cu paraşuta. În cursa care s-a prăbuşit se aflau 14 persoane, fiecare militar având echipament pentru paraşutare, iar fiecare rucsac avea 15 kilograme.

Alţi aproximativ 40 de militari îşi aşteptau rândul pentru a executa salturi.

Altitudinea de la care aparatul s-a prăbuşit, potrivit calculelor preliminare, este de aproximativ 30 de metri.

Potrivit primelor cercetări, pilotul ar fi sesizat că aparatul se ridică cu greu de la sol şi ar fi încercat să-l redreseze, însă din cauza altitudinii mici nu a avut spaţiu de manevră, iar avionul a căzut "pe burtă", totodată rezervoarele cu carburant, aflate sub aripi, au luat foc.

Anchetatorii au identificat toate victimele accidentului de la Tuzla, au încheiat cercetările de la faţa locului - strângerea de probe şi culegerea de imagini, inclusiv din elicopter - la dosar fiind depuse şi rezultatele necropsiilor.

Totodată, procurorii au dispus efectuarea unei expertize tehnice privind accidentul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici