Pilotul Petru Lazăr, mort în urma unui accident aviatic, a fost înmormântat la Cimitirul Militar Bacău

Pilotul Petru Lazăr, care a murit, duminică, în urma unui accident aviatic în localitatea prahoveană Băneşti, a fost înmormântat, miercuri, la Cimitirul Militar din Bacău, cu onoruri militare, la slujbă participând zeci de piloţi de aviaţie din întreagă ţară.

Urmărește
590 afișări
Imaginea articolului Pilotul Petru Lazăr, mort în urma unui accident aviatic, a fost înmormântat la Cimitirul Militar Bacău

Pilotul Petru Lazăr, mort în urma unui accident aviatic, a fost îngropat la Cimitirul Militar Bacău (Imagine: Catalin Abagiu/Mediafax Foto)

Şeful piloţilor de încercare de la Aerostar Bacău, comandorul Petru Lazăr, a fost condus pe ultimul drum de sute de localnici din municipiul Bacău, care au participat şi la slujba de înmormântare oficiată de un sobor de nouă preoţi, la Biserica "Sfinţii Apostoli Petru şi Pavăl".

Experimentatul pilot băcăuan a fost înmormântat cu onoruri militare la Cimitirul Militar Bacău, alături de soţia sa, moartă în urmă cu trei ani.

La funeralii au participat şi zeci de piloţi de aviaţie din întreaga ţară, în special din rândul celor care l-au cunoscut pe Petru Lazăr, şapte avioane survolând Bacăul înainte de înmormântare.

Pilotul Petru Lazăr a murit, duminică, după ce s-a prăbuşit, cu un avion de mici dimensiuni, în localitatea prahoveană Băneşti. Avionul a căzut pe un câmp, în apropierea unei pensiuni, într-o zonă în care nu se afla nicio persoană. Petru Lazăr a supravieţuit impactului avionului cu solul, decesul survenind incendiului produs imediat după ce aparatul de zbor s-a prăbuşit.

Potrivit reprezentanţilor Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, care desfăşoară o anchetă în acest caz, epava avionului a fost ridicată de către reprezentanţii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, pentru a fi expertizată. În baza expertizei se va stabili dacă aeronava a avut sau nu defecţiuni care să provoace prăbuşirea.

Petru Lazăr avea 57 de ani şi era pilot de încercare la Aerostar Bacău şi comandor în rezervă. Duminică, el pilota o aeronavă tip "Festival", un avion ultrauşor, proiectat şi produs la Aerostar Bacău.

Potrivit lui Dragoş Dobre, preşedintele Asociaţiei "Aripi româneşti", organizatorul evenimentului de duminică, din Băneşti, pilotul Petru Lazăr executa un zbor în cadrul întrecerii de precizia aterizării prevăzut în programul Băneşti Fly-In.

Reprezentanţii Asociaţiei "Aripi româneşti" au precizat că Băneşti Fly-In nu a fost un show aviatic, ci un eveniment anual de zbor, în cadrul caruia piloţii şi pasionaţii de zbor se întâlnesc pentru a zbura. Spre deosebire de mitingurile aviatice, evenimentele de tip "fly-in" presupun stabilirea unui aerodrom ca punct de întâlnire pentru piloţi, spaţiu în care aceştia participă la diferite activităţi dedicate lor, prezenţa publicului fiind opţională.

Dragoş Dobre, preşedintele Asociaţiei "Aripi Româneşti", a declarat pentru MEDIAFAX că pilotul Petru Lazăr nu era membru al asociaţiei, ci se înscrisese pentru a participa la evenimentul organizat duminică, la Băneşti.

Organizatorii au precizat, de asemenea, că "Băneşti Fly-In" a respectat toate normele legale ce prevăd siguranţa zborului şi desfăşurarea evenimentelor aviatice.

Cauzele producerii accidentului aviatic nu au fost stabilite încă. O comisie de anchetă, din care fac parte procurori de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, dar şi specialişti din cadrul Autorităţii Aeronautice din România, urmează să stabilească în ce condiţii s-a produs accidentul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici