Planetă asemănătoare Terrei, descoperită. Cum va arăta viitorul Pământului

Astronomii au identificat un exoplanetă care a supravieţuit tranziţiei stelei sale la o pitică albă, ceea ce dă indicii despre viitorul Pământului.

Urmărește
Imaginea articolului Planetă asemănătoare Terrei, descoperită. Cum va arăta viitorul Pământului

Planetă asemănătoare Terrei, descoperită. Cum va arăta viitorul Pământului

O echipă de cercetători de la Universitatea din California, condusă de astronomul Keming Zhang, a descoperit o exoplanetă cu o masă de 1,9 ori mai mare decât a Pământului, orbitând în jurul unei stele pitice albă aflată la aproximativ 4.200 de ani-lumină de Terra, scrie Science Alert, care citează Nature Astronomy.

Exoplaneta, situată la o distanţă de 2,1 unităţi astronomice de steaua sa, a supravieţuit fazei de gigant roşu, o etapă în care stelele îşi măresc enorm volumul şi distrug orice ar putea exista în apropiere.

Această descoperire oferă o fereastră asupra viitorului posibil al sistemului nostru solar, când Soarele va ajunge la faza de gigant roşu, prognozată să înceapă peste aproximativ 5 miliarde de ani.

Cercetătorii sugerează că Pământul ar putea, teoretic, să-şi evite distrugerea în această etapă, la fel cum a făcut şi exoplaneta descoperită. Totuşi, viaţa pe Pământ, aşa cum o cunoaştem, va fi probabil imposibilă din cauza încălzirii continue a Soarelui, care va evapora oceanele în aproximativ un miliard de ani.