PLANORUL DISPĂRUT: Un avion fără pilot, folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun

Un avion fără pilot Hirrus este folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun şi a planorului dispărut de o săptămână, peste 4.100 de fotografii făcute pe o suprafaţă de 33 de kilometri pătraţi din zona vârfului Ţigăi, judeţul Braşov, fiind preluate de ISU pentru a fi analizate.

Urmărește
2314 afișări
Imaginea articolului PLANORUL DISPĂRUT: Un avion fără pilot, folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun

PLANORUL DISPĂRUT: Un avion fără pilot, folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Avionul fără pilot Hirrus, bazat pe tehnologia UAV (Unmanned Aerial Vehicles), a fost pus la dispoziţia autorităţilor de către Grupul Teamnet.

Miercuri, în prima zi de monitorizare, avionul fără pilot a acoperit o suprafaţă de 33 de kilometri pătraţi din zona vârfului Ţigăi, judeţul Braşov, şi a făcut 4.136 de fotografii de mare precizie, în vederea realizării unei hărţi a suprafeţei monitorizate, în activitate fiind implicată şi o echipă de specialişti din cadrul companiei. Imaginile au fost preluate de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă pentru a fi analizate, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Monitorizarea cu ajutorul avionului fără pilot a fost extinsă joi în zona Lacului Tărlung, Braşov.

Avionul fără pilot Hirrus are o autonomie de aproximativ trei ore şi poate atinge viteze de peste 110 kilometri pe oră la altitudini de peste 2.500 de metri.

Pilotul Mircea Crăciun este căutat de şapte zile, de pompieri, jandarmi, salvamontişti şi voluntari, pe trasee din judeţele Prahova, Argeş, Braşov, Vrancea, Buzău, Bacău, Covasna şi Harghita. În operaţiunea de căutare sunt folosite autospeciale de teren, şenilate şi elicoptere, dar şi drone puse la dispoziţia echipelor de salvatori de către voluntari.

Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne Raed Arafat a declarat, pentru MEDIAFAX, că în căutarea pilotului Mircea Crăciun sunt verificate şi înregistrări cu camere de supraveghere montate în munţi, pe pârtii, la telecabine, la cabane sau la orice unitate care are astfel de echipamente.

Raed Arafat a spus că dacă pilotul nu va fi găsit în urma căutărilor, Jandarmeria Montană şi Salvamont vor avea "o misiune continuă ca pe toate traseele pe care le fac, oricând sunt pe munte, să verifice şi planorul respectiv".

Familia pilotului Mircea Crăciun a creat pagina de Facebook "Să-l găsim pe Mircea Crăciun", unde colegii acestuia să poată posta opinii referitoare la traseele pe care ar putea fi căutat, arătând că "omul pasăre trebuie să se întoarce la familia şi prietenii lui".

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul în 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul era închiriat de la o firmă din străinătate de către Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare. Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.

Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, spunea, în 6 august, că atunci când planorul a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare după asamblare", potrivit ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil în 6 august, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere. Aparatul de zbor a plecat joi 6 august, la amiază, de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spaţiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigaţia şi cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru.

Directorul general al Aeroclubului României a spus că, potrivit legislaţiei în vigoare, reprezentanţii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligaţia să monitorizeze zborul planorului, întrucât era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, după aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de menţinerea legăturii cu organele de trafic.

George Rotaru a mai spus că Aeroclubul României face o cercetare internă în acest caz.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici