- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Planuri-cadru de învăţământ: cel mult 20 de ore pe săptămână în primar, 25 la gimnaziu, 30 la liceu
Numărul de ore alocat săptămânal disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ este de cel mult 20 de ore la învăţământul primar, de cel mult 25 de ore la cel gimnazial şi de cel mult 30 de ore la învăţământul liceal, potrivit proiectului Legii educaţiei.
Planuri-cadru de învăţământ: cel mult 20 de ore pe săptămână în primar, 25 la gimnaziu, 30 la liceu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Aceste ore sunt alocate atât pentru predare, cât şi pentru învăţarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conţinuturilor predate, conform proiectului.
În cadrul Curriculumului Naţional, disciplinele obligatorii au o pondere de 80% în planurile-cadru de la nivelul învăţământului obligatoriu şi de 70% în cele de la nivelul liceului.
Planurile - cadru ale disciplinelor opţionale au o pondere de 20% la nivelul învăţământului obligatoriu şi de 30% la nivelul liceului, urmând să se decidă la nivelul fiecărei şcoli, în funcţie de nevoile de învăţare ale elevilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul
-
Retrospectivă 2024. Cele mai importante 10 evenimente din piaţa de capital: maxime istorice, finanţări record prin Fidelis, schimbări la ASF, vânzări din partea fondurilor de pensii, şocuri politice şi volatilitate
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
În cadrul fiecarei discipline, programa şcolara va acoperi 75% din orele de predare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei respective. În funcţie de capacităţile elevilor şi de strategia şcolii din care face parte, profesorul va decide dacă proporţia de 25% din timpul alocat disciplinei va fi folosit pentru învăţare în cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunoştinţelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanţe superioare, conform unor planuri individuale de învăţare elaborate pentru fiecare elev.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:03
-
ieri, 23:10