PMB a lansat în dezbatere publică trei variante pentru inelul median între Colentina şi Virtuţii

Primăria Capitalei a lansat, miercuri, în dezbatere publică trei variante pentru închiderea inelului median pe arcul nordic, între Şoseaua Colentina şi Şoseaua Virtuţii, specialiştii optând mai mult pentru varianta a doua, care presupune construirea unui tunel în zona lacului şi parcului Herăstrău.

Urmărește
102 afișări

Inelul median are ca scop fluidizarea circulaţiei rutiere în zona de nord a Capitalei, urmând să fie asigurate reducerea traficului pe arterele principale din Bucureşti şi garantarea funcţionării în condiţii optime a traficului local.

Şeful Comisiei de Urbanism din Primăria Capitalei, arhitectul Sorin Gabrea, a declarat că proiectul vizează dezvoltarea unui sistem complex, compuns dintr-o cale principală de rulare, care va avea câte trei fire pe sens, iar pe toată lungimea acestei artere, de o parte şi de alta, vor exista poduri rutiere şi un sistem de artere colectoare.

"Pe calea principală de rulare se va circula, probabil, cu o viteză de 80 de kilometri, astfel încât fluenţa traficului să nu fie îngrădită. Calea principală va prelua traficul de tranzit şi se va putea astfel realiza interconectarea principalelor drumuri naţionale, autostrăzile A1 şi A3, care vor intra în Bucureşti pe arcul nordic al Capitalei, în felul acesta evitându-se, în bună măsură, afectarea traficului pe arterele principale şi străzile din zona centrală", a explicat Gabrea.

El a precizat că, din primele calcule, acest sistem va prelua, în varianta finală, aproximativ 60.000 de vehicule, zona sa de influenţă urmând să ajungă până la inelul principal, în zona Mihai Bravu, de la care va prelua circa 8.000 de autoturisme pe zi.

"Asta înseamnă că circa 15 la sută din capacitatea inelului principal se va prelua de acest sistem", a mai spus şeful Comisiei de Urbanism.

Potrivit acestuia, cele trei variante, supuse dezbaterii publice, diferă între ele prin câteva chestiuni fundamentale.

Astfel, prima variantă, cel mai puţin agreeată de către specialişti, propune construirea ambelor sensuri ale inelului median la nord de calea ferată, la sud de aceasta urmând să fie realizate artere locale pentru irigarea teritoriilor ce cuprind diverse funcţiuni.

Cea de-a doua variantă presupune amplasarea inelului median de-o parte şi de alta a căii ferate, cu trei benzi de circulaţie pe sens, ceea ce ar conduce la rezolvarea mai simplă a relaţiilor dintre nodurile de circulaţie, ar reduce numărul terenurilor expropriate şi al demolărilor şi ar asigura pătrunderea facilă în zona structurilor pasajelor existente.

Cea de-a treia variantă vizează amplasarea ambelor sensuri ale inelului median la nord de calea ferată, în zona de sud a acesteia urmând să se efecteze lucrări în vederea realizării de artere locale pentru irigarea teritoriilor cu diverse funcţiuni, utilizând arterele existente.

"Cele trei variante diferă între ele prin câteva chestiuni fundamentale. Este vorba de realizarea, în zona protejată a lacului şi parcului Herăstrău, a unui tunel subteran care ar trebui să aibă o lungime de aproximativ doi kilometri. (...) A doua diferenţă majoră este dată de realizarea pe segmentul dintre A3 şi până la Şoseaua Pipera, în formulă la sol sau deasupra căii ferate, pe o lungime de circa doi kilometri. Celelalte diferenţe semnificative sunt în zona de vest a sistemului, în zona de relaţionare cu A1", a mai explicat Sorin Gabrea.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, la lansarea în dezbatere publică a proiectului, că realizarea acestuia face parte din contractul său cu bucureştenii.

"Acum propunem un proiect, ce conţine trei variante, de închidere a inelului median pe zona de nord, ce va avea o lungime totală de circa 16,5 kilometri. Face parte din contractul meu cu bucureştenii! Şi mă voi ţine de cuvânt. Îl voi începe în primul mandat şi îl voi termina, cu sprijinul bucureştenilor, în al doilea. Închiderea inelului median pe partea de nord presupune lucrări complexe ce conţin pasaje supra şi subterane, căi de rulare la sol cu trei benzi pe sens, buclări, noduri rutiere şi tuneluri. Cine vorbea cu neîncredere despre «autostrada suspendată» acum are la dipoziţie un proiect cu trei variante concrete, pe care îl lansăm în dezbatere publică", a declarat Sorin Oprescu.

El a mai spus că după consultarea publică se va contura o singură variantă, care va merge mai departe în studiu de fezabilitate.

Întrebat dacă până la deschiderea lucrărilor ar mai putea trece doi, trei ani, primarul Sorin Oprescu a răspuns că acesta este termenul în care lucrarea trebuie să fie finalizată.

"Se va merge pe alegerea unei variante cât mai comode, nu îndrăznesc să zic cea mai ieftină. Se va alege varianta cea mai bună pentru a elimina înghesuiala din partea de nord", a mai spus Sorin Oprescu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici