- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
PMB: Rezultatele testelor la Pasajul Basarab, trimise proiectantului, singurul care le poate valida
Rezultatele celor trei etape de testare a Pasajului Basarab vor fi trimise proiectantului spaniol, singurul care le poate valida şi care săptămana viitoare va transmite punctul de vedere oficial, a anunţat, joi, Primăria Capitalei.
Potrivit municipalităţii, informaţtiile complete ale testelor efectuate în ultimele trei zile la Pasajul Basarab vor fi trimise joi proiectantului spaniol, cel care, în 8 aprilie, a recomandat constructorului efectuarea unor teste suplimentare cu încărcare maximă a podului, inclusiv cu linia de tramvai.
"Pasajul Basarab este unul dintre cele mai importante proiecte dezvoltate în ultimii 20 de ani în Bucureşti, în care s-au investit banii bucureştenilor. Aşadar, atragem atenţia că orice comentariu, altul decât cel al proiectantului acestui obiectiv, este tendenţios şi nu are fundament real. Mai menţionăm că promovarea unor astfel de comentarii poate aduce grave prejudicii oraşului nostru", arată municipalitatea într-un comunicat de presă.
Testele cu încărcare ale podului hobanat din cadrul Pasajului Basarab au fost făcute de luni până miercuri. În cadrul acestor teste a fost încărcat podul cu sarcini, în situaţii diferite, şi s-au făcut măsurători privind deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă al pasajului.
Primarul general al Capitalei declara, în prima zi de testare, că după maximum 72 de ore de la finalizarea probelor şi după prezentarea rezultatelor podul va putea fi dat în folosinţă.
"Nu vreau să dăm drumul şi să ne trezim cu probleme. După ce avem toate rezultatele va rămâne un termen de ore sau zile până la deschidere", a spus Oprescu.
În ce priveşte staţia de tramvai, Oprescu a spus că aceasta va fi gata puţin mai târziu, iar în aceste condiţii tramvaiele nu vor opri pe pod o perioadă de timp, pentru că se lucrează la lift.
Potrivit lui Oprescu, semnele de circulaţie au fost deja montate, urmând să fie instalat un televizor. Primarul a adăugat că au fost puse şi semnele pentru marcarea urcărilor şi coborârilor de pe pod.
Oprescu a mai declarat că au fost făcute calculele de trafic prin zona Pasajului Basarab din care rezultă că bucureştenii sunt scutiţi de "aproape 40 de milioane", incluzând "costuri de benzină, pneuri, timpul de parcurgere dintre Piaţa Victoriei şi zona Drumul Taberei şi Militari".
Primarul Capitalei a precizat că plăţile pentru acest proiect nu sunt la zi. "Vor mai curge o serie întreagă de plăţi, după care mai sunt capitole de negociat cu privire la unele întârzieri, la obligaţiile Primăriei din 2006-2007. Costul total este de un miliard de lei", a arătat edilul şef.
Potrivit constructorilor, Pasajul Basarab "este o lucrare ieşită din comun, fiind cel mai lat pod din Europa".
Directorul executiv al proiectului, Grigore Verenciuc, a spus că podul este o noutate în România în privinţa claselor de beton folosit la pilonii de 80 de metri înălţime, în privinţa sistemelor de prindere a armăturilor şi a sistemului complex de protecţie antiseismică. În cazul unui cutremur, greutatea podului va fi preluată şi amortizată de acest sistem, a adăugat Verenciuc.
El a ţinut să precizat că la Pasajul Basarab au lucrat 400 de oameni.
Primarul Capitalei anunţa, la sfârşitul lunii martie, că din punct de vedere al carosabilului Pasajul Basarab este finalizat şi maşinile ar putea circula pe pod, însă trebuie să existe şi o atenţionare în cazul unui cutremur, fiind vizată montarea unor senzori seismici. Iniţial, Oprescu anunţase că pasajul va fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii martie.
Edilul şef explica atunci că proiectantul Pasajului Basarab a trimit o adresă în care preciza că trebuie să fie testat cu încărcătura maximă care ar putea trece pe pod, respectiv autoturisme, tramvaie şi camioane.
Directorul Institutului Naţional de Fizica Pământului, Gheorghe Mărmureanu, spunea atunci că, aşa cum a fost construit, Pasajul Basarab rezistă la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.
Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime şi rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, în zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Nu avem un lider politic care să spună „hai să resetăm România”. Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
CNSAS: Un candidat pentru Senat din partea SOS, identificat că a colaborat cu Securitatea
-
Războiul din Ucraina, ziua 1009. Explozii auzite joi dimineaţa în Odesa şi Kropyvnytskyi / SUA îndeamnă Ucraina să reducă vârsta de recrutare la 18 ani pe fondul lipsei de trupe
-
Grindeanu: Candidatul nostru nu vrea să câştige alegerile la masa verde
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO