- Home
- Social
- CONSTANŢA, (23.09.2013, 18:12)
- Cosmin Vaideanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Podul din Agigea, închis din 1 octombrie pentru reparaţii. Când ar putea fi redeschis
Podul de la Agigea va fi închis din 1 octombrie pentru reparaţii, a anunţat, luni, prefectul de Constanţa, susţinând că lucrările ar putea fi gata la 30 noiembrie şi că se încearcă găsirea unei rute ocolitoare cât mai scurte pentru cei care vor să ajungă din sudul judeţului în municipiul Constanţa.
Urmărește
1120 afișări
Podul din Agigea, închis din 1 octombrie pentru reparaţii. Când ar putea fi redeschis (Imagine: Adrian Boioglu/ Arhiva Mediafax Foto)
Începând de luni, pe podul de la Agigea se circulă pe un singur fir pe sens, iar din 1 octombrie traficul va fi închis total, a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, citat de corespondentul MEDIAFAX.
"Începând de astăzi se circulă pe un singur fir pe sens. Începând cu 1 octombrie traficul va fi restricţionat total, deci nu se va mai circula pe podul de la Agigea, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 30 noiembrie. Constructorul ne-a asigurat că depune toate eforturile pentru a finaliza această etapă până la 30 noiembrie", a afirmat prefectul judeţului Constanţa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
El a susţinut că autorităţile încearcă găsirea unor rute ocolitoare cât mai scurte atât pentru cei care se deplasează cu autovehiculele, cât şi pentru traficul de marfă, iar acestea vor fi anunţate în zilele următoare.
De asemenea, prefectul susţine că este posibil ca locuitorii din sudul judeţului care se deplasează cu mijloace de transport în comun în municipiul Constanţa să nu fie nevoiţi să ocolească, ci ar putea traversa podul pe jos, iar apoi să fie aşteptaţi de alte autobuze care să-i ducă la destinaţie.
"Cei care vin cu autobuzul se dau jos la pod, îl traversează pe jos, apoi se urcă în alt autobuz. Am luat legătura cu CFR, mâine ne întâlnim şi cu reprezentanţii CFR, se măreşte capacitatea navetelor, sunt şase pe zi şi se mai introduce una-două, în funcţie de necesităţi. Avem o problemă la Şantierul Naval Daewoo Mangalia. Cei de acolo au de adus la Mangalia 500 de oameni din judeţ în fiecare zi şi atunci să vedem dacă putem să-i adunăm în diferite puncte de-a lungul căii ferate ca să poată să fie aduşi în timp util şi oamenii să lucreze şi să ajungă acasă cu o pierdere de timp cât mai mică", a mai spus prefectul judeţului Constanţa.
El mai spune că în cazul în care va fi posibil ca pietonii să traverseze podul, autorităţile vor anunţa cu o zi înainte intervalele în care se va putea trece, iar oamenii vor fi dirijaţi de reprezentanţii constructorului pentru a se evita producerea unor accidente.
Totodată, la intrarea în judeţ de la Cernavodă vor fi amplasate panouri prin care şoferii vor fi anunţaţi că podul de la Agigea este închis şi le vor fi prezentate rutele ocolitoare.
Prefectul a mai spus că marţi va avea o întâlnire cu primarii din sudul judeţului, cu transportatori, cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar, ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă şi ai altor instituţii pentru găsirea unor soluţii astfel încât locuitorii din zonă să fie cât mai puţin afectaţi de închiderea podului de la Agigea.
Cristian Andrei, consilierul directorului general al CNADNR, prezent la conferinţa de presă, a explicat că podul trebuie închis pentru că lucrările au loc la înălţime, iar dacă circulaţia nu va fi oprită ar putea fi pusă în pericol siguranţa şoferilor.
"Hobanele, aşa cum există în cartea tehnică a construcţiei, au o durată de viaţă de 30 de ani, care s-a împlinit anul trecut. Ceea ce facem noi acum este o operaţiune tehnologică de schimbare a vechilor hobane cu unele noi. Din păcate, ca să fie schimbate aceste hobane care sunt ancorate la o înălţime de 70 de metri, sunt necesare manevre speciale pentru tăierea celor vechi şi înlocuirea lor cu altele noi, fapt care poate pune în pericol traficul, deci este stringentă închiderea circulaţiei. E vorba despre cele patru hobane care sunt la mijlocul podului, iar proiecţia lor orizontală faţă de stâlp este chiar deasupra părţii carosabile", a afirmat Cristian Andrei.
El a menţionat că pentru buna desfăşurare a traficul în sezonul estival recent încheiat au fost puse hobane suplimentare.
"Ele rezistă pentru că le-am pus în siguranţă cu hobane suplimentare. S-au mai pus încă patru, deci am putut să deschidem traficul pe timpul sezonului estival aproape fără restricţii decât cu o restricţie locală de viteză. (...) E periculos să lucrezi sub trafic, aceasta este măsura pe care să o suportăm două luni ca apoi să avem un trafic fără probleme", a explicat Cristian Andrei.
El a mai spus că vor mai avea loc lucrări şi în primăvara anului viitor, dar acestea vor afecta într-o mai mică măsură traficul rutier.
Reprezentantul CNADNR nu a putut preciza cât au costat până în prezent lucrările la podul de la Agigea şi nici care este valoarea contractului.
Lucrări pentru reabilitarea podului de la Agigea au fost începute în urmă cu trei ani, iar în acest interval au existat mai multe restricţii de circulaţie.
Într-un comunicat al CNADNR din octombrie 2010 se preciza că firma Bilfinger Berger Baugesellschaft a câştigat licitaţia pentru reabilitarea podului de la Agigea, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fără TVA. Podul de la Agigea are o lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe