- Home
- Social
- BUCUREŞTI , (13.06.2017, 15:52)
- Radu Tutulan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Podul groazei din Bucureşti. Firea cere Ministerului Transporturilor rezolvarea situaţiei pentru a construi o pasarelă pietonală peste Herăstrău / Ministerul Transporturilor: PMB n-a trimis CFR documentaţia pentru pasarelă
Gabriela Firea i-a trimis o scrisoare ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, în care cere urgentarea emiterii avizelor necesare pentru ca Primăria Capitalei să poată construi în vecinătatea podului care aparţine CFR, un pod pietonal care sa traverseaze lacul Herăstrău, anunţă Primăria Capitalei.
Urmărește
1399 afișări
Gabriela Firea a cerut ministerului Transporturilor rezolvarea situaţiei pasarelei de peste lacul Herăstrău, unde s-au electrocutat mai mulţi tineri (Imagine: ALEXANDRA PANDREA/MEDIAFAX FOTO)
"Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) a prevăzut în buget, încă din anul 2015, fondurile necesare pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herăstrău în această zonă. Tot în anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale şi distanţa minimă la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferată", a declarat primarul general, Gabriela Firea.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ai drum bun pe A7: S-a deschis Lotul 1 Dumbrava – Mizil de pe autostrada Ploieşti – Buzău
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
-
Drulă: Vom lupta cu minciuna. Începem cu un vot împotriva acestui guvern
-
Bolojan: Că ne place, că nu ne place, una din primele decizii bune este să votăm acest guvern
Potrivit Primăriei, atât în 2015, cât şi în anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalităţii, argumentând că soluţia propusă nu se încadrează în regulile privind amplasarea şi autorizarea construcţiilor în zona de protecţie a căii ferate.
De asemenea, Primăria Capitalei a alocat ALPAB şi în acest an fondurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, "pod pietonal traversare lac Herăstrău - zona cale ferată".
"Subliniez că la începutul acestui an, Municipalitatea a tras un semnal de alarmă asupra pericolelor la care sunt expuşi cetăţenii din cauza lipsei unei soluţii alternative pentru traversarea lacului Herăstrău. În consecinţă, vă rog să ne transmiteţi cât mai urgent care sunt condiţiile impuse de regulile de vecinătate cu podul CF pentru realizarea acestuia având în vedere şi condiţiile impuse de păstrarea nealterată a monumentului istoric Parcul Herăstrău. Din nefericire, după cum bine ştiţi, recent a avut loc încă un accident mortal pe această pasarelă şi din această cauză vă solicit ca în regim de urgenţă să analizaţi situaţia şi să găsiţi o soluţie care să permită realizarea acestei pasarele pietonale cât mai aproape de pasajul CF", a mai spus Firea.
ALPAB a obţinut toate avizele pentru amplasarea provizorie a unui pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcţiunea de pod pietonal şi care ar putea fi realizat în aproximativ 30 de zile, potrivit PMB.
Mai mulţi tineri s-au electrocutat pe pasarela de peste DN1, în zona Mioriţa.
Ministerul Transporturilor a anunţat, marţi, că a informat Primăria Capitalei încă din 2015 că va emite avizul pentru construirea unei pasarele pietonale peste lacul Herăstrău, însă transmite că Administraţia Lacuri,Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) nu a trimis documentaţia până în acest moment.
"Reprezentanţii companiei feroviare şi-au exprimat în scris încă din anul 2015 (prin actele cu nr. 5/10/468/22.06.2015 şi nr. 7/5/1003/14.12.2015) susţinerea acestui proiect de utilitate şi siguranţă publică prin emiterea avizului de principiu cu condiţia să fie transmisă documentaţia tehnică, întocmită de un proiectant de specialitate autorizat AFER (Autoritatea Feroviară Română) şi verificată de verificatori atestaţi pentru acest tip de construcţie. De asemenea CFR SA a transmis informaţiile referitoare la condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplinească pentru amplasarea pasarelei, conform legislaţiei în vigoare. Până la ora actuală, documentaţia tehnică pentru construirea pasarelei pietonale nu a fost transmisă de Primărie către CFR, astfel încât să poată fi emis avizul necesar", susţine Ministerul Transporturilor, într-un comunicat de presă remis marţi seară MEDIAFAX.
Reprezentanţii instituţiei transmit că podul de cale ferată, aflat în administrarea CFR SA, asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar şi este prevăzut cu trotuar şi scări tehnologice, însă acestea sunt pentru accesul şi deplasarea personalului feroviar autorizat.
"In prezent, singura variantă de traversare a Parcului Herăstrău în condiţii de siguranţă este aleea pietonală special amenajată pe sub podul feroviar. Există de asemenea tot pe sub podul feroviar o altă zonă de acces (împrejmuită cu gard şi închisă de proprietar - ALPAB) care ar putea permite accesul pietonal pe sub pod, însă această zonă nu este administrată de MT sau de CFR. (...) În această situaţie, pentru evitarea accidentelor în zona podului feroviar, reprezentanţii CFR au avertizat permanent prin diferite mijloace de informare asupra pericolelor la care sunt expuşi pietonii dacă traversează lacul din Parcul Herăstrău prin zone interzise", mai arată Ministerul Transporturilor.
Citeşte şi: Poliţia, despre folosirea forţei în cazul Boureanu: Legea permite atunci când o persoană este agresivă. Există toleranţă zero faţă de poliţiştii care se abat de la lege
Citește pe alephnews.ro: Pariul politic al lui Elon Musk: Cum a devenit Tesla a opta cea mai valoroasă companie din lume
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Când a descoperit Mircea Diaconu că suferă de cancer. A ținut totul... Fiica lui rupe tăcerea
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe