- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Poliţia a început o investigaţie privind fraudele de la Bancpost
Poliţia a deschis o investigaţie în cazul fraudelor de la Bancpost, după ce mai mulţi clienţi ai băncii au reclamat că le-au dispărut bani din conturile cardurilor de salarii, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, şeful Serviciului Criminalitate Informatică, subcomisarul Virgil Spiridon.
Poliţia a început o investigaţie privind fraudele de la Bancpost (Imagine: Mediafax Foto)
"Avem, până în prezent, câteva zeci de plângeri, din mai multe judeţe, depuse de persoanele păgubite încă de săptămâna trecută. La începutul săptămânii, după discuţii cu reprezentanţii Bancpost, a fost deschisă o investigaţie în acest caz", a precizat subcomisarul Virgil Spiridon.
Bancpost a anunţat, în 2 mai, că a blocat unele carduri de salarii de tip Millenium, după ce a observat o creştere a numărului de tranzacţii suspecte în perioada sărbătorilor de Paşte.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
„Gladiator II” sub lupa istoricilor: Ficţiune spectaculoasă sau adevăr denaturat?
-
Ion Cristoiu: Stalingrad: Românii dădeau cu ciocanul în tancurile ruseşti ca să le oprească!
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
Miercuri, banca a precizat că va restitui integral sumele sustrase fraudulos clienţilor băncii, iar cardurile vor putea fi utilizate după încheierea anchetei în derulare care poate dura până la 30 de zile.
"Posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda îşi vor recupera integral sumele sustrase şi vor putea utiliza cardul în cel mai scurt timp, după încheierea anchetei în derulare. În astfel de situaţii, procedura legală poate dura până la 30 de zile", se arată într-un comunicat al Bancpost.
În comunicat se precizează că tranzacţiile suspecte au fost descoperite la un interval de câteva ore de la producerea lor, ceea ce a facilitat luarea unor măsuri imediate pentru protecţia clienţilor.
"Prima măsură de protecţie a clienţilor a fost restricţionarea folosirii acestor carduri pentru retragerea de numerar de la bancomate. Numărul cardurilor restricţionate este semnificativ mai mare decât cel al cardurilor de pe care s-au făcut tranzacţiile, pentru a preveni alte posibile retrageri frauduloase", se arată în comunicat.
Posesorii cardurilor restricţionate pot face tranzacţii la comercianţi, îşi pot verifica soldul la ATM şi pot face retrageri de numerar de la orice unitate Bancpost, singura operaţiune la care nu au temporar acces fiind retragerea de numerar de la bancomat.
"Am început procesul de re-emitere a cardurilor restricţionate încă de săptămâna trecută, iar o parte dintre clienţi au intrat deja în posesia lor. Costurile pentru re-emiterea cardurilor vor fi suportate integral de bancă", a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al instituţiei de credit, Mihai Bogza, citat în comunicat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO