- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (20.10.2018, 15:04)
- Mihaela Gidei
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Poliţia Română: Viteza şi neatenţia şoferilor, responsabile pentru aproape jumătate din totalul accidentelor
Indisciplina pietonilor şi viteza excesivă a şoferilor sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul accidentelor produse în România în ultimii 5 ani, se arată în buletinul siguranţei rutiere, întocmit de Poliţia Română, unde se mai precizează că şi depăşirile neregulamentare sunt o cauză.
Urmărește
206 afișări
Poliţia Română: Indisciplina pietonilor, viteza şi neatenţia şoferilor, responsabile pentru aproape jumătate din totalul accidentelor produse în ultimii 5 ani
„Principalele cauze, responsabile pentru peste 40% din accidentele rutiere grave produse în România, în perioada 2013-2017, sunt indisciplina pietonilor şi viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de trafic. În această perioadă, numărul accidentelor rutiere grave şi cel al victimelor rănite grav în astfel de evenimente nu a cunoscut fluctuaţii importante.(...) La nivelul Uniunii Europene, în perioada 2010 – 2017, s-a reuşit reducerea numărului de decese cu 20,1%. România se plasează în rândul statelor în care rata de descreştere a deceselor este apropiată de nivelul cerut, în 2017 fiind înregistrată o scădere cu 17,9% faţă de 2010”, informează IGPR, citând din Buletinul siguranţei rutiere.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Potrivit sursei citate, raportul din 2017 privind siguranţa rutieră arată că, în perioada 2013-2017, numărul de accidente rutiere grave şi cel al victimelor rănite grav nu a cunoscut fluctuaţii importante. În anul 2017, comparativ cu anul 2016, numărul accidentelor de circulaţie a scăzut cu 0,5%, în timp ce numărul persoanelor decedate a crescut cu 2%.
„Aceste rezultate au fost înregistrate în condiţiile în care reţeaua naţională de drumuri a cunoscut o evoluţie lentă, parcul de autovehicule din România este cu 28% mai mare în anul 2017, comparativ cu anul 2011, mai mult de trei sferturi dintre autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime, iar numărul posesorilor de permis de conducere a crescut constant. Astfel, în anul 2017, 1 din 6 persoane cu vârsta între 31 şi 50 ani, 1 din 4 persoane între 21 -30 ani şi 1 din 5 sub 21 ani deţin un permis de conducere”, mai arată sursa citată.
De asemenea, în perioada 2011 - 2017, vechimea medie a vehiculelor aflate la prima prezentare la ITP a crescut de la aproximativ 9 ani în 2011, la 12 ani în 2016 şi 15 ani în 2017.
Principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse pe drumurile publice din România, în perioada 2013-2017, au fost: indisciplina pietonilor (21,3%) şi viteza neregulamentară sau neadaptată la condiţiile de drum (19,2%), acestea fiind responsabile pentru producerea a 40,5% din accidentele grave. Pe un trend ascendent se situează în continuare accidentele de circulaţie produse din vina bicicliştilor, în anul 2017, comparativ cu anul 2013, fiind înregistrată o creştere cu 25% a accidentelor produse exclusiv din vina acestora.
Raportat la anul de referinţă 2013, creşteri s-au mai constatat şi datorită depăşirilor neregulamentare (26%), preocupărilor ce distrag atenţia şoferului (45%) şi nerespectării distanţei între vehicule (11%). Reduceri au avut loc în ceea ce priveşte accidentele rutiere produse ca urmare a circulaţiei pe sens opus (41% faţă de anul 2013), indisciplinei pietonilor (7%) şi conducerii sub influenţa alcoolului (7%).
„Nerespectarea regulilor de circulaţiei de către pietoni îi transformă pe aceştia în categoria cea mai vulnerabilă în cazul unui eveniment rutier. În ultimii 5 ani ei au reprezentat 38% dintre persoanele decedate şi 32% dintre răniţii grav, urmaţi de pasagerii vehiculelor aflate în trafic şi implicate în accident (23% dintre decese şi 29% dintre rănirile grave). Pe parcursul perioadei 2013-2017, mediul urban reprezintă mediul preponderent de producere a accidentelor rutiere grave, atât în ceea ce priveşte numărul accidentelor rutiere grave (40%), cât şi al numărului de persoane rănite grav (40%). Totuşi, în ultimii 2 ani, se remarcă o tendinţă de echilibrare între mediul urban şi rural, bazată mai ales pe scăderile înregistrate la nivelul mediul urban”, se mai arată în raport.
Analiza separată pentru anul 2017 arată că neadaptarea vitezei la condiţiile de drum reprezintă cea mai frecventă dintre cauzele accidentelor rutiere, 17,5% din totalul accidentelor produse, urmată de traversarea neregulamentară a drumului de către pietoni, 14,7% din total,. Studiul arată că doar aceste două cauze au determinat aproape o treime dintre evenimentele rutiere grave din 2017. De asemenea, numărul de decese în mediul rural, deşi în scădere cu 28,5% faţă de acum 10 ani, a depăşit ca valoare, pentru a treia oară în ultimul deceniu, numărul de decese din afara localităţii.
„Accidentele cu implicarea pietonilor copii reprezintă 28% din totalul accidentelor cu pietoni. Un pieton care este lovit la viteza de 50 de kilometri la oră are 87% probabilitatea de deces în urma impactului, iar în cazul unui pieton copil acest procent creşte exponenţial. Riscul potenţial de producere a unui accident în zona şcolilor este asociat şi cauzei de neacordare prioritate copiilor angajaţi în traversarea drumului la trecerile pentru pietoni”, se mai arată în document.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Sindicaliştii, despre varianta îngheţării salariilor: Eu sper să fie o glumă/ Nu ne surprinde
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe