Subiectele care i-au dezavantajat profund pe elevi la Bacalaureat, în opinia unui profesor: „Întrebări stupide, texte dificile!”

Publicat: 05 07. 2021, 12:28
Actualizat: 20 07. 2021, 03:47

Profesor Dr. Florina Rogalski a comentat pentru B365.ro gradul de dificultate al subiectelelor date la proba de limba şi literatura română. Florina Rogalski este profesor de Limba şi Literatura română la Colegiul “Şcoala Centrală” din Bucureşti şi are o carieră în învăţământ impresionantă, are o vechime de 42 de ani.

Prof. Dr Florina Rogalski: “Subiectele la Evaluarea Naţională au fost ample, inadecvate şi de multe ori cu întrebări stupide. În ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, aici problemele stau altfel. În primul rând, textul non ficţional a fost bine ales, un text de Şerban Cioculescu din “Viaţa lui I.L Caragiale”. Academicianul Şerban Cioculescu a fost acela cu care mi-am dat examenul de intrare la doctorat. Şi, după cum ştiţi, el a fost unul dintre cei mai mari specialişti în viaţa şi opera lui Caragiale”.

“Un text bine ales urmat de o primă întrebare stupidă”

Prof. Dr Florina Rogalski: “Au ales un fragment bun în care Ion Luca, după moartea prematură a tatălui, renunţă la studiile de teatru făcute la clasa unchiului sau, Costache Caragiale, şi devine copist, sufleur, orice, numai pentru a câştiga bani şi pentru a le ajuta pe mama şi pe sora sa care rămăseseră fără sprijinul bărbătesc. Sigur că au pus şi o întrebare stupidă, deci după un text despre devotamentul unui copil faţă de familie prima întrebare era: indică sensul din text al secvenţei “în toată vremea”. Deci, ca nuca în perete. Ce mare lucru ca elevii să spuna că “în toată vremea”, locuţiunea asta adverbială de timp înseamnă ”totdeauna, mereu”. Pe urmă întrebările sunt puţin mai bune, dar prima întrebare este absolut penibilă”.

Elevii au primit un eseu dificil

Citeşte mai departe Interviul dat de Florina Rogalski pentru B365