Potrivit comunicatului, reprezentanţii Costa Crociere (Costa Cruises) au luat legătura cu persoanele de la bord revenite în ţările de origine după accident, „pentru a se stabili starea lor fizică şi psihică şi pentru a le oferi servicii medicale şi psihologice”.
Pasagerii urmează să fie contactaţi din nou pentru a le fi comunicate modalităţile de despăgubire.
„Despăgubirile pentru prejudiciile materiale au fost stabilite astfel: restituirea costurilor totale ale pachetului de croazieră şi a cheltuielilor aferente deplasării până la portul de îmbarcare, anularea tuturor sumelor de bani plătite pentru achiziţiile făcute pe navă sau a depozitelor de numerar efectuate la bord, precum şi compensaţii materiale pentru obiectele personale rămase la bordul navei”, precizează comunicatul.
În plus, compania Costa Crociere (Costa Cruises) va stabili indemnizaţiile ce vor fi acordate ca urmare a producerii accidentului.
Compania va acorda compensaţii şi pasagerilor care aveau rezervate viitoare croaziere cu vasul Costa Concordia.
Vasul de croazieră Costa Concordia, care avea la bord peste 4.200 de pasageri şi membri ai echipajului, s-a lovit de stânci şi s-a scufundat parţial, pe 13 ianuarie, în apropierea insulei italiene Giglio, în Marea Tireniană. Bilanţul naufragiului este de cel puţin 11 morţi, iar aproximativ 20 de persoane sunt date dispărute.
La bordul navei de croazieră au fost 29 de turişti români şi 27 de români membri ai echipajului, potrivit MAE.