Un studiu publicat luni în N
ature Human Behaviour arată că jocurile video îmbunătăţesc pe termen lung capacitatea de a citi a copiilor de vârstă şcolară.
150 de copii cu vârste între 8 şi 12 ani au luat parte la studiu. Un grup au jucat jocuri video de acţiune create de către cercetorii studiului de faţă, iar celălalt (grupul de control) a jucat unul menit să-i înveţe pe copii cum să codeze.
Jocul de acţiune, unul care nu promovează violenţa, desigur, presupunea rezolvarea de puzzle-uri şi alte provocări într-un areal de timp dat.
Sarcinile jocului au testat abilităţi necesare pentru învăţat, precum memoria de lucru şi flexibilitatea cognitivă.
Oamenii de ştiinţă i-au lăsat pe copii să joace jocurile la şcoală, timp de două ore/săptămânal, pe o perioadă de şase săptămâni.
Ce au descoperit? Ei bine, micuţii care s-au jucat jocurile video de acţiune au avut rezultate mult mai bune la: viteza de citit, acurateţea lecturării şi atenţia la detalii. Iar în timp, notele acestora au crescut, ceea ce denotă îmbunătăţirea capacităţii de citire pe termen lung.
În ceea ce-i priveşte pe copiii care au jucat jocuri de codare (grupul de control), aceştia nu au avut rezultate la fel de bune.