Preşedintele Băsescu a plecat spre Bruxelles cu întârziere

Aeronava de rezervă cu care preşedintele Traian Băsescu se deplasează, joi, la Bruxelles, după ce avionul iniţial pregătit pentru această deplasare a avut probleme tehnice, a decolat de pe Aeroportul Henry Coandă cu o întârziere de aproximativ 45 de minute.

Urmărește
237 afișări
Imaginea articolului Preşedintele Băsescu a plecat spre Bruxelles cu întârziere

Preşedintele Băsescu a plecat spre Bruxelles cu întârziere (Imagine: Mediafax Foto)

Preşedintele şi delegaţia oficială au plecat cu o aeronavă de rezervă de tip Bae 146, care operează din anul 1994. Această aeronavă operează pe curse comerciale, însă a făcut şi zboruri speciale cu delegaţii ale administraţiei prezeidenţiale, ale Guvernului, Ministerului de Externe şi Ministerului Apărării.

Aeronava a decolat de pe Aeroportul Otopeni în jurul orei 10.00, cu o întârziere de 45 de minute.

Preşedintele şi delegaţia care îl însoţeşte la Consiliul de iarnă de la Bruxelles urmau să plece de pe Aeroportul Otopeni, joi dimineaţă, la ora 9.20, cu o aeronavă de tip BOEING 707, cu o vechime de aproximativ 35 de ani.

Cu aproximativ o jumătate de oră înainte de decolare, comisia care a verificat aeronava a constatat probleme la unul dintre aparatele de la bord, astfel că s-a decis ca deplasarea să se efectueze cu o aeronavă de rezervă, care era pregătită pentru zbor.

Din delegaţia oficială fac parte Ministrul de Externe, Lazăr Comănescu, consilieri prezidenţiali şi de stat, ofiţeri SPP şi reprezentanţi ai mass-media.

Preşedintele Traian Băsescu a ajuns la Bruxelles

Preşedintele Traian Băsescu a ajuns, joi, la ora transmiterii acestei ştiri, la Bruxelles, după ce delegaţia oficială a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu o întârziere de aproximativ 45 de minute, din cauza unor probleme tehnice la aeronavă, care a fost schimbată cu una de rezervă.

Preşedintele Traian Băsescu va participa, joi şi vineri, la Bruxelles, la summit-ul Partidului Popular European, în calitate de invitat, şi la lucrările Consiliului European de iarnă.

Goleanu: Defecţiunea aeronavei prezidenţiale a fost la sistemul transponder, din cauza condensului

Directorul Romavia, Adrian Goleanu, a declarat că aeronava prezidenţială a României este probabil cel mai vechi avion de acest tip din emisfera nordică, precizând că defecţiunea care a dus la înlocuirea aeronavei a fost legată de sistemul transponder, probabil din cauza condensului.

Goleanu a discutat cu ziariştii care însoţesc delegaţia oficială a preşedintelui Traian Băsescu, în timpul zborului către Bruxelles.

Goleanu a precizat că, în urmă cu două zile, aeronava Boeing 707 care urma să-l transporte pe şeful statului la Bruxelles a efectuat un zbor de şcoală în timpul căruia parametrii erau normali şi de asemenea a efectuat miercuri un zbor-test în perspectiva zborului de joi, şi acesta dovedindu-se la parametri normali.

După zborul test aeronava a fost sigilată şi pusă sub pază până joi dimineaţă când a fost transportată în faţa salonului oficial de la Aeroportul Henry Coandă iar cu 30 de minute înainte de ora zborului s-a constatat că blocul electric al sistemului transponder nu funcţionează, fiind afectat probabil de condens, dat fiind şi faptul că în ultimele nopţi temperatura a fost foarte scăzută.

Goleanu a menţionat că după înlocuirea dispozitivului aeronava a dat semnale normale de funcţionare, cu toate acestea hotărându-se folosirea pentru zborul spre Bruxelles a aeronavei de rezervă, BAE 146.

Directorul Romavia a explicat că sistemul transponder are rolul de a transmite la sol informaţiile de identificare a aeronavei precum şi date despre viteza, altitudinea şi poziţia acesteia. El a menţionat că aeronava este dotată cu două astfel de sisteme însă, potrivit Hotărârii de Guvern 1904 din 2004, după repararea defecţiunii aeronava ar mai fi trebuit să efectueze un zbor-test înainte de zborul oficial însă nu a mai fost timp.

Pe de altă parte, a adăugat Goleanu, este recomandabil în astfel de cazuri, chiar şi pentru confortul pasagerilor, ca aeronava să fie înlocuită.

Goleanu a precizat că aeronava Boeing 707 care-l deserveşte pe şeful statului a fost fabricată în mai 1974, urmând să "împlinească" în 2009 35 de ani şi are 14.000 de ore de zbor.

"Probabil că este cea mai veche aeronavă prezidenţială din emisfera de nord", a spus Goleanu. El a adăugat că probabil în emisfera sudică există aeronave prezidenţiale a căror vechime poate acumula şi 41 de ani.

Goleanu a anunţat că aeronava intră în programe de întreţinere cel puţin odată la 15 luni cea mai recentă făcându-se în urmă cu un an în Israel. Goleanu a precizat răspunzând unei întrebări că nefiind vorba de un eveniment petrecut în aer nu intră în categoria incidente de zbor. El a precizat de asemenea că aeronavele vechi sunt sensibile la condens. Goleanu a adăugat că de obicei aeronavele prezidenţiale sunt garate în timpul şederii la sol în hangare însă pe aeroportul Otopeni aeronavele sunt parcate pe o platformă amplasată în aer liber.

Directorul Romavia a precizat însă că este în curs de construcţie un hangar care să adăpostească aeronava prezidenţială.

El a spus că aeronava Boieng 707 este una dintre cele mai sigure platforme de zbor create vreodată însă este uzată moral, piesele necesare funcţionării fiind schumpe şi din ce în ce mai rare. Ll a adăugat că în afară de aeronava BAE 146 şeful statului ar fi avut la dispoziţie încă o aeronavă de rezerva BAC 1-11.

În încheiere, Goleanu a ţinut să precizeze că rolul său este de a supraveghea echipajele care pilotează aeronavele cu care călătoreşte şeful statului şi că nu el pilotează în mod direct.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici