- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (06.09.2017, 13:58)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preţurile la carburanţi. Dacă se vor scumpi benzina şi motorina, transportatorilor li se va returna din nou supraacciza
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR - anunţă că a obţinut de la Guvern asigurări că preţul carburanţilor nu va creşte, în caz contrar va fi reluată schema de rambursare a supraaccizei.
Urmărește
1788 afișări
Preţurile la carburanţi. Dacă se vor scumpi benzina şi motorina, transportatorilor li se va returna din nou supraacciza
Conducerea UNTRR a avut marţi seara o întâlnire, la sediul Guvernului cu prim-ministrul Mihai Tudose şi cu ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, pe tema majorării accizei la carburanţi.
„Prim-ministrul şi ministrul de Finanţe au dat asigurări că nu se vor înregistra creşteri de preţ la carburanţi începând cu 15 septembrie şi 1 octombrie, în condiţiile în care preţul petrolului va rămâne constant. Dacă se vor înregistra totuşi majorări de preţ după 15 septembrie şi 1 octombrie, prim-ministrul a dat asigurări că este deschis pentru a relua rambursarea supraaccizei către transportatorii rutieri”, se arată într-un comunicat al UNTRR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
Uniunea transportatorilor a solicitat Guvernului, prin intervenţiile anterioare, să nu recurgă la supraimpozitarea unor bunuri de strictă necesitate, precum carburanţii, măsură care ar conduce la falimentarea industriei de transport rutier, în condiţiile în care un sfert din firmele de transport rutier înregistrează pierderi, iar marjele din industrie sunt reduse, în jurul a 1%. Totuşi, în cazul operării majorării accizei la carburanţi, reorientarea a 15% din carburantul alimentat în România anual spre alte ţări nu va aduce niciun ban la bugetul de stat, iar o migrare mai mare de 15% va aduce în realitate pierderi la buget.
„Reamintim faptul că schema de rambursare a accizei suplimentare a funcţionat cu dificultate, iar transportatorii rutieri români care operează curse internaţionale au preferat să alimenteze în afara ţării, transportatorii străini în tranzit au renunţat complet la alimentări cu carburant în România. Iar transportatorii care efectuează transporturi naţionale, şi au avut posibilitatea, au alimentat în ţările din jur – de exemplu în Ungaria, unde costul carburantului fără TVA 27% şi acciză recuperabilă de 5,5 eurocenţi era mai mic decât preţul similar din România, marele avantaj fiind dat de recuperarea facilă atât a TVA, cât şi a accizei suplimentare”, precizează UNTRR.
Prevederile Directivei 96/2003 se aplică în alte 6 ţări membre ale Uniunii Europene, unde există practica returnării accizelor la motorină pentru utilizatorii profesionişti, fără încadrarea acestei proceduri ca ajutor de stat.
Statul nu cheltuie nimic din buget, ci îi restituie utilizatorului o parte din suma deja plătită de utilizator statului (doar pentru autovehiculele eligibile menţionate la Art. 7 al Directivei), fără ca valoarea plătită de utilizator, considerând şi rambursarea, să coboare sub pragul minim al accizei la nivel european.
Astfel - arată UNTRR - în 2017 în Ungaria acciza ce putea fi recuperată era de 7 forinţi/litru (0,02 euro/litru sau 20 euro/1000 litri), Spania 48 euro/1000 litri, Slovenia 96,05 euro/1000 litri, Italia 214 euro/1000 litri, Belgia 177 euro/1000 litri, Franţa 114,2 euro/1000 litri pentru camioane şi 154,2 euro/1000 litri pentru autocare.
UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală cu peste 14.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Lumină misterioasă pe cerul Ploieștiului, noaptea, la ora 23:57. 'Odată cu acest sunet dubios, s-a întrerupt și emisia la TV'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe