Preţurile la carburanţi. Dacă se vor scumpi benzina şi motorina, transportatorilor li se va returna din nou supraacciza

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR - anunţă că a obţinut de la Guvern asigurări că preţul carburanţilor nu va creşte, în caz contrar va fi reluată schema de rambursare a supraaccizei.

Urmărește
1788 afișări
Imaginea articolului Preţurile la carburanţi. Dacă se vor scumpi benzina şi motorina, transportatorilor li se va returna din nou supraacciza

Preţurile la carburanţi. Dacă se vor scumpi benzina şi motorina, transportatorilor li se va returna din nou supraacciza

Conducerea UNTRR a avut marţi seara o întâlnire, la sediul Guvernului cu prim-ministrul Mihai Tudose şi cu ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, pe tema majorării accizei la carburanţi.

„Prim-ministrul şi ministrul de Finanţe au dat asigurări că nu se vor înregistra creşteri de preţ la carburanţi începând cu 15 septembrie şi 1 octombrie, în condiţiile în care preţul petrolului va rămâne constant. Dacă se vor înregistra totuşi majorări de preţ după 15 septembrie şi 1 octombrie, prim-ministrul a dat asigurări că este deschis pentru a relua rambursarea supraaccizei către transportatorii rutieri”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Uniunea transportatorilor a solicitat Guvernului, prin intervenţiile anterioare, să nu recurgă la supraimpozitarea unor bunuri de strictă necesitate, precum carburanţii, măsură care ar conduce la falimentarea industriei de transport rutier, în condiţiile în care un sfert din firmele de transport rutier înregistrează pierderi, iar marjele din industrie sunt reduse, în jurul a 1%. Totuşi, în cazul operării majorării accizei la carburanţi, reorientarea a 15% din carburantul alimentat în România anual spre alte ţări nu va aduce niciun ban la bugetul de stat, iar o migrare mai mare de 15% va aduce în realitate pierderi la buget.

„Reamintim faptul că schema de rambursare a accizei suplimentare a funcţionat cu dificultate, iar transportatorii rutieri români care operează curse internaţionale au preferat să alimenteze în afara ţării, transportatorii străini în tranzit au renunţat complet la alimentări cu carburant în România. Iar transportatorii care efectuează transporturi naţionale, şi au avut posibilitatea, au alimentat în ţările din jur – de exemplu în Ungaria, unde costul carburantului fără TVA 27% şi acciză recuperabilă de 5,5 eurocenţi era mai mic decât preţul similar din România, marele avantaj fiind dat de recuperarea facilă atât a TVA, cât şi a accizei suplimentare”, precizează UNTRR.

Prevederile Directivei 96/2003 se aplică în alte 6 ţări membre ale Uniunii Europene, unde există practica returnării accizelor la motorină pentru utilizatorii profesionişti, fără încadrarea acestei proceduri ca ajutor de stat.

Statul nu cheltuie nimic din buget, ci îi restituie utilizatorului o parte din suma deja plătită de utilizator statului (doar pentru autovehiculele eligibile menţionate la Art. 7 al Directivei), fără ca valoarea plătită de utilizator, considerând şi rambursarea, să coboare sub pragul minim al accizei la nivel european.

Astfel - arată UNTRR - în 2017 în Ungaria acciza ce putea fi recuperată era de 7 forinţi/litru (0,02 euro/litru sau 20 euro/1000 litri), Spania 48 euro/1000 litri, Slovenia 96,05 euro/1000 litri, Italia 214 euro/1000 litri, Belgia 177 euro/1000 litri, Franţa 114,2 euro/1000 litri pentru camioane şi 154,2 euro/1000 litri pentru autocare.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală cu peste 14.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici