Previziuni rutiere pentru 2023: Cel puţin 78,5 kilometri noi de autostradă şi drum expres

Anul 2023 va fi, dacă nu se întâmplă ceva catastrofal, un an peste medie, iar obiectivele aproape sigure sunt 78,5 kilometri noi de autostradă şi drum expres, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură în previziunile rutiere pentru 2023, publicate luni.

Urmărește
1146 afișări
Imaginea articolului Previziuni rutiere pentru 2023: Cel puţin 78,5 kilometri noi de autostradă şi drum expres

Previziuni rutiere pentru 2023: Cel puţin 78,5 kilometri noi de autostradă şi drum expres

Asociaţia a publicat proiectele rutiere majore care pot fi inaugurate în acest an într-un scenariu realist-optimist.

„Dacă nu se va întâmpla ceva catastrofal, va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerţie pe obiective (aproape) sigure: 78,5 kilometri noi de autostradă şi drum expres. Ţintim 110,5 kilometri cu puţin noroc şi mult chef de muncă şi visăm măcar câteva luni la un record de 126 kilometri”, arată reprezentanţii asociaţiei.

Conform acestora, România are în prezent aproape 995 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres în exploatare, 534 km care au contracte de lucrări active şi 402 km aflaţi în procedură de licitaţie.

„Ce inaugurăm în 2023? Borna celor 1000 de kilometri va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu mini-lotul A3 Nuşfalău-Suplacu de Barcău (13,554 km) în perioada mai-iunie. Compatrioţii lor de la Alsim Alarko ar putea să le <fure> trofeul simbolic dacă se vor mobiliza şi vor dori să deschidă parţial lotul 2 al A0 Sud. Dacă nu, vor da în trafic toţi cei 16,30 km până la sfârşitul verii. Tot Alsim Alarko are termen de livrare septembrie pe tronsonul 1 din A0 Sud (16,93 km) dar este nevoie să tragă tare şi, chiar dacă ar rata toamna, trebuie să fie gata în decembrie! Şanse maxime de inaugurare în toamnă sunt şi pe T3 DEx12 Slatina-Coloneşti (31,75 km) executat de UMB din care şoferii vor putea folosi doar aproximativ jumătate (Valea Mare-Negreni)”, au scris cei de la Pro Infrastructură pe Facebook.

Aceştia spun că cele 4 şantiere ar trebui să fie un pariu sigur pentru 2023: 78,534 kilometri de autostradă şi drum expres.

„În acelaşi pariu adăugăm celălalt proiect major, amânat din 2022, care va fi dat în trafic: podul suspendat de la Brăila (WeBuild-IHI), pe conexiunea scurtă (Smârdan) sperăm în mai-iunie şi pe cea lungă (Jijila) în decembrie cel mai târziu. Şi încă două investiţii mai mici, dar cu impact foarte mare: pasajele Berceni şi Olteniţa de pe DNCB, ambele în primăvară”, adaugă reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia arată că şanse foarte bune de inaugurare în 2023 sunt pe lotul 2 din A0 Nord, unde UMB accelerează deşi are termen iunie 2024, iar Strabag forţează de asemenea o deschidere devansată: aproximativ 13 km de drum expres pe DEx11 la vest de Oradea, între Autostrada A3 şi DN1/Calea Borşului.

„Pariul nostru, pentru care vom pune presiune constantă: plusăm cu aceşti 32 de kilometri pe A0 şi DEx11 şi ţintim 110,534 kilometri noi de autostradă şi drum expres în 2023. Şi mai visăm, într-un scenariu ultra-optimist, la o demonstraţie de forţă a asocierii Strabag-Geiger pe A3 între Cheţani şi Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40% şi cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută şi să deschidă la limită, în decembrie, cei 15,691 kilometri, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca şi Târgu Mureş”, mai arată Asociaţia Pro Infrastructură.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici