Pricopie: Sistemul educaţional obligatoriu trebuie să se extindă să includă copiii de 2 - 5 ani

Extinderea sistemului educaţional obligatoriu, prin includerea copiilor de 2 - 5 ani în pregătirea preşcolară, este una dintre preocupările Ministerului Educaţiei din România, dar şi a altor ţări din Europa, mai ales în cazul copiilor din familii defavroizate, a declarat ministrul Remus Pricopie.

Urmărește
935 afișări
Imaginea articolului Pricopie: Sistemul educaţional obligatoriu trebuie să se extindă să includă copiii de 2 - 5 ani

Pricopie: Sistemul educaţional obligatoriu trebuie să se extindă să includă copiii de 2 - 5 ani (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)

Puteţi dezbate prevederile Codului etic din educaţie aici.

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a declarat pentru MEDIAFAX că incluziunea timpurie a copiilor romi în sistemul de învăţământ este o temă care preocupă întreaga comunitate europeană, aşa cum au arătat specialiştii prezenţi la conferinţa pentru Educaţie a Băncii Mondiale, "Consolidarea sistemelor de educaţie timpurie a copiilor pentru asigurarea unui proces de învăţare eficient", organizată luni şi marţi în Capitală.

Pricopie a spus că Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) doreşte să extindă, din 2015, învăţământul obligatoriu la vârsta de 5 ani, iar apoi, gradual, spre 3 ani.

Pentru comunităţile rome sunt importante şi proiectele de învăţare pe tot parcursul vieţii, întucât, pe lângă faptul că sunt copii care nu sunt cuprinşi în nicio formă de pregătire, sunt şi părinţi care au doar câteva clase, a arătat ministrul.

Incluziunea şi crearea şanselor egale la educaţie pentru copiii romi au reprezentat unul dintre subiectele importante discutate de participanţi la conferinţa Băncii Mondiale. Accentul s-a pus în mod special pe politicile pe care Marea Britanie şi Ungaria le-au adoptat în privinţa incluziunii timpurii a copiilor romi în sistemul de învăţământ, însă, s-au alăturat discuţiei şi experţi din Norvegia şi Rusia.

Grupurile dezavantajate şi susceptibile a nu fi incluse în sistemul naţional de educaţie sunt reprezentate, în medie, de copiii proveniţi din mediul rural şi de cei proveniţi din familiile sărace. Aceştia nu reuşesc, până la vârsta de 3 ani, să îşi dezvolte un vocabular de peste 1.000 de cuvinte, aşa cum ar fi normal, după cum demonstrează studiile realizate de specialiştii în educaţie.

Tot mai multe ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est apreciază că educaţia timpurie a copiilor reprezintă un pas determinant în stabilirea parcursului şcolar şi doresc să extindă sistemul educaţional obligatoriu, prin includerea copiilor de 2 - 6 ani în pregătirea preşcolară (creşă, grădiniţă), s-a arătat în cadrul conferinţei.

În Europa, învăţământul obligatoriu de la 4 ani (grădiniţă) este implementat în Cipru, Luxemburg, Irlanda de Nord, Elveţia - în 14 cantoane. Ţări în care învăţământul obligatoriu începe de la 5 ani (grădiniţă) sunt Grecia, Letonia, Ungaria, Malta, Olanda, Polonia, Marea Britanie, Turcia şi Elveţia.

Conferinţa Băncii Mondiale a fost organizată, luni şi marţi, în Capitală, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, UNICEF şi Fundaţia pentru o Societate Deschisă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici