Şcoala online din vremea coronavirusului a îmbunătăţit abilităţile digitale ale copiilor. Acest lucru este văzut bine de părinţi, conform unui studiu SuperTech.
36% dintre părinţi doresc să fie integrată în totalitate noua formă de predare virtuală în învăţământ.
Nu toate lucrurile sunt pozitive. Se pare că părinţii liceenilor se declară dezamăgiţi de lipsa de implicare a dascălilor în şcoala online.
„Cel mai mare procent de îmbunătăţire a atitudinii faţă de profesori este la grădiniţă şi la 0-4. La calsa a 12-a, părerea lor s-a înrăutăţit semnificativ”, spune Adina Nică, consultant de strategie şi cercetare.
Nici comunicarea oficială din partea instituţiilor de învăţământ nu îi mulţumeşte pe părinţi. „Părinţii dau feedback că au fost informaţi din partea şcolii oficial doar în proporţie de 30%”, spune Felix Tătaru, co-fondator SuperTeach.
De asemenea, părinţii se tem că copiii lor nu mai au viaţă socială şi că vor rămâne în urmă cu materia.
„Pentru ei, lipsa şcolii a însemnat lipsa vieţii sociale. Dacă copiii vor mai putea să îşi recupereze materia şi îngrijorarea aceasta este mai ales la clasele terminale, la clasa a 8-a şi la clasa a 12-a. Toate temerile acestea se suprapun pe insecuritatea financiară” explică Adina Nică.
La studiu au participat aproape 4.000 de părinţi, dintre care 73% din mediul urban.