Primar, despre Pasajul Europa Unită: Sper să devină funcţional până la 1 decembrie

Primarul Sectorului 4 al Capitalei, Daniel Băluţă, speră ca până la data de 1 decembrie Pasajul Europa Unită să poată fi funcţional. Acesta a fost supus în ultimele zile unor teste de rezistenţă.

Urmărește
748 afișări
Imaginea articolului Primar, despre Pasajul Europa Unită: Sper să devină funcţional până la 1 decembrie

Primar, despre Pasajul Europa Unită: Sper să devină funcţional până la 1 decembrie

Timp de două zile, pasajul suprateran, construit la intersecţia dintre B-dul Alexandru Obregia, B-dul Metalurgiei şi Şos. Turnu Măgurele, a trecut printr-o serie de verificări, menite să urmărească şi să ofere informaţii despre comportamentul real al întregii suprastructuri, în vederea punerii în circulaţie, în condiţii de maximă siguranţă, a anunţat Primăria Sectorului 4, într-un comunicat.

Conform acestuia, testele au fost realizate în două etape, şi anume, încercarea în regim static de încărcare şi încercarea în regim dinamic de încărcare.

Primul test realizat a fost cel static, care a constat în dispunerea pe suprastructura podului a unui convoi de opt camioane, cu o greutate de câte 40 de tone fiecare, ce au fost amplasate în diverse zone ale pasajului, astfel încât să corespundă celor mai dificile şi defavorabile situaţii de încărcare. Totodată, în punctele de staţionare ale camioanelor, au fost montaţi senzori topografici de mare precizie, care au colectat datele, pe baza cărora, ulterior, cu ajutorul unor programe specifice de prelucrare a datelor geodezice, s-au făcut măsurătorile. Rezultatele testelor vor fi comunicate zilele următoare.

În afara testelor statice, Pasajul Europa Unită a fost supus şi testului dinamic, pentru care s-a folosit un singur vehicul, cu o greutate de 40 de tone, care a circulat pe pod, cu viteze constante diferite, respectiv de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h şi 70 km/h. Mai mult, la aceste viteze de deplasare, camionul de probă a fost nevoit să treacă peste un prag artificial realizat, pentru producerea unui eventual şoc vertical asupra tablierului pasajului. Pentru realizarea măsurătorilor, s-au înregistrat aşa numitele acceleraţii verticale ale podului, produse în timp real, pe toată durata deplasării camionului pe pasaj, în trei etape distincte: cea premergătoare şocului, în momentul şocului şi după producerea acestuia, când se consideră că podul vibrează liber. Datele obţinute vor fi prelucrate în cel mai scurt timp posibil.

„S-au efectuat testele dinamice, iar zilele trecute s-au efectuat testele statice, nişte faze obligatorii pentru recepţia acestei construcţii, pentru că, vă garantez, că nu vom da drumul la această investiţie fără să efectuăm toţi paşii legali şi, mai ales, fără să avem recepţia. Momentul estimat al deschiderii pasajului este undeva la sfârşitul acestei luni, sperând ca până la data de 1 decembrie acest pasaj să poată fi funcţional. Aceasta este doar o piesă din puzzle-ul proiectat pentru inelul median. Am început deja activităţiile pentru al doilea pasaj, cel de peste Şoseaua Berceni, unde am finalizat exproprierile şi am început organizarea în vederea devierii utilităţilor. O a treia piesă din acest puzzle este un alt pasaj subteran, ce va fi locat sub Şoseaua Olteniţei şi va face legătura cu pasajul Nicolae Grigorescu pe deoparte, şi cu Calea Vitan de cealaltă parte, a acestei investiţii. Toate acestea sunt vitale pentru traficul rutier din zona de Sud a Capitalei”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.

El anunţă că în 15 noiembrie va fi dată în funcţiune staţia de metrou Tudor Arghezi şi parcarea aferentă. Primarul a anunţat că va continua cu extinderea magistralei M2 de metrou şi că speră ca în prima jumătate a anului 2024 să poată publica în SICAP procedura de licitaţie publică pentru acest obiectiv, dar şi pentru pentru magistrala M4 de metrou.

Început în februarie 2022, noul pasaj suprateran din Sectorul 4 are o lungime totală de 653 metri, însemnând un pod şi două rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luică, iar cealaltă dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat şi construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Capitală, pasajul are două benzi de circulaţie pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lăţime de 15 metri.

Suprastructura pasajului, de tip mixt oţel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistenţă (două pile şi două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundaţie câte opt piloni foraţi la o adâncime de 25 de metri şi cu un diamentru de 1,5 metri.

Totodată, dincolo de componentele ce ţin de stricta utilitate a pasajului, pe lângă funcţia de fluidizare a circulaţiei din zonă, acest obiectiv de investiţii va deveni şi un reper, din punct de vedere arhitectural, datorită sistemului de iluminat de tip Vortex, montat pe pasaj.

„Menţinăm faptul că, în vederea dării în circulaţie, la nivelul autorităţii locale a Sectorului 4, s-a constituit o comisie de recepţie, care va analiza toate documentele precum şi modul în care a fost construit pasajul, ce va putea fi dat în circulaţie după efectuarea recepţiei”, a transmis Primăria Sectorului 4.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
pasaj,
europa unită,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici