Primăria Timişoara va contracta un studiu de fezabilitate pentru introducerea metroului în oraş

Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că a dat "undă verde" pentru contractarea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unui metrou la Timişoara, cu fonduri speciale, costurile urmând să se ridice la circa două miliarde de euro.

Urmărește
346 afișări
Imaginea articolului Primăria Timişoara va contracta un studiu de fezabilitate pentru introducerea metroului în oraş

Primăria Timişoara va contracta un studiu de fezabilitate pentru introducerea metroului în oraş (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Edilul Timişoarei, Nicolae Robu (PNL), a declarat, într-o conferinţă de presă, că vrea să ducă în subteran calea ferată care tranzitează oraşul şi să amenajeze un bulevard deasupra, iar proiectul ar urma să fie realizat în parteneriat cu CFR, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit primarului, actualele linii de tren ale CFR care traversează Timişoara ar urma să treacă prin subteran şi tot pe aici ar urma să circule şi un metrou pentru transportul în comun al timişorenilor.

"Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate pentru metrou. Deci nu e un proiect uitat. Problema este aceea a asigurării fondurilor. Evident că nici nu se pune problema să ne apucăm să facem aşa ceva pe venituri proprii de la bugetul local, nici pe fondurile europene obişnuite nu putem să îl facem, dar nu exclud accesarea unor fonduri speciale, care există şi ele. Dar pentru aceasta este nevoie de studiu de fezabilitate. Atunci putem vedea şi preţuri estimate, putem vedea şi alte aspecte, pentru că numai specialiştii care se ocupă de elaborarea unui studiu le pot evidenţia. Eu, când am lansat această idee, am făcut-o după ce am stat de vorbă cu specialişti din Barcelona", a afirmat Robu.

Edilul a precizat că în luna decembrie a transmis o înştiinţare către CFR pentru a anunţa compania despre intenţiile sale.

"După ce am văzut a doua oară mulţimea de estacade din Dubai pot să spun că estacadele nu se potrivesc deloc în Timişoara, doar dacă ai clădiri de 70 de etaje. (…) Ar fi mare păcat să se irosească acel teren care ar putea servi realizării unui bulevard ultramodern de opt kilometri lungime, în imediata apropiere a centrului istoric. Timişoara ar avea o şansă rarisimă, unică, să fie un oraş cu un centru istoric bine conservat. Trebuie să înţelegem că un astfel de obiectiv costă mult şi nu se poate face de azi pe mâine. Acum se pregătesc specificaţiile, nu este contractat încă studiul de fezabilitate", a adăugat primarul.

Nicolae Robu a spus că acest proiect ar urma să se facă cu fonduri speciale de la Uniunea Europeană şi că este exclus ca Primăria Timişoara să înceapă lucrările din fonduri proprii.

Potrivit lui Nicolae Robu, lucrările la acest proiect ar dura aproximativ zece ani şi ar costa aproximativ două miliarde de euro.

În urmă cu aproximativ un an, Nicolae Robu anunţa că doreşte introducerea liniilor de cale ferată care traversează Timişoara în subteran şi realizarea unui bulevard deasupra. Tot atunci, primarul spunea că proiectul este prevăzut în Planul Urbanistic General al municipiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici