- Home
- Social
- ARAD, (26.09.2012, 17:04)
- Marian Buga , ,
Primarul Arad: Linia de tramvai e inutilă, făcută de fostul primar, nu aş fi susţinut un astfel de proiect
Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a afirmat că linia de tramvai în care au fost investiţi peste două milioane de euro şi stă nefolosită de opt ani a fost construită de fostul primar Dorel Popa, de la PSD, şi că, personal, nu ar fi susţinut niciodată un astfel de proiect "inutil".
Urmărește
242 afișări
Gheorghe Falcă (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)
Gheorghe Falcă a declarat miercuri, la sediul PDL Arad, că nu vede utilitatea liniei de tramvai inaugurate în 2004 pentru a face legătura cu Zona Industrială Vest, întrucând aceasta se termină la doi kilometri depărtare de fabrici.
Edilul spune că proiectul îi aparţine fostului primar Dorel Popa (PSD).
"El a şi inaugurat linia în 2004, când eu aveam doar câteva luni de mandat. Nu aş fi susţinut niciodată un astfel de proiect, banii puteau merge către alte trasee. Nicio companie de acolo nu doreşte să-şi lase oamenii să meargă pe joi doi kilometri şi merită felicitaţi pentru asta", a spus Falcă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Vicepremierul Poloniei anunţă că a identificat un grup rus care ar fi urmărit să influenţeze alegerile prezidenţiale
-
Jandarmeria: protest ilegal în zona CCR. Traficul e blocat pe Calea 13 Septembrie
Primarul a declarat că proiectul a fost conceput greşit şi pentru că are o singură linie pentru ambele sensuri de circulaţie, ceea ce nu ar permite un trafic al tramvaielor care să asigure transportarea a mii de muncitori către fabricile din zonă la orele de vârf, când oamenii merg la muncă sau se întorc acasă.
Municipalitatea arădeană nu mai exploatează de opt ani o linie de tramvai care a fost inaugurată în 2004 printr-o investiţie de două milioane de euro din fonduri europene, motivând că traseul nu mai este rentabil, deşi se estimase că vor exista mii de călători. Noua cale pentru tramvaie a fost construită din fonduri Phare, pentru a face legătura, pe o distanţă de aproape patru kilometri, între oraşul Arad şi Zona Industrială Vest, unde lucrează aproximativ zece mii de oameni.
Zona cu fabrici se află la marginea DN 7, după ieşirea din oraş spre Vama Nădlac, iar municipalitatea estimase atunci că angajaţii vor folosi ca mijloc de transport tramvaiul. Linia a fost utilizată însă foarte puţin după ce a fost inaugurată, responsabilii Companiei de Transport Public, aflată sub autoritatea municipalităţii, constatând că nu există suficienţi călători pentru a acoperi cheltuielile de exploatare.
Reprezentanţii municipalităţii afirmau că traseul este nerentabil pentru că patronii asigură transportul salariaţilor cu autocare sau microbuze, mulţi angajaţi beneficiind gratuit de transport sau de abonamente la preţ redus.
"Au existat încercări de reluare a circulaţiei tramvaielor pe acest traseu, însă nu au existat suficienţi călători interesaţi. Primăria a organizat inclusiv întâlniri cu reprezentanţii fabricilor din zonă, la care a fost expusă problema, dar aceştia nu s-au arătat dispuşi să renunţe la transportul salariaţilor cu autocare", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici.
Un lider de sindical de la o fabrică din zonă a declarat că linia s-a dovedit inutilă pentru că se termină la marginea parcului industrial, iar angajaţii ar trebui să meargă mult pe jos până la locul de muncă, în condiţiile în care autocarele sau microbuzele îi preiau pe oameni din apropierea caselor şi îi lasă în faţa fabricilor.
La momentul promovării proiectului de construire a noii căi pentru tramvaie, Primăria prevăzuse şi construirea unui nou cartier de locuinţe în vecinătatea zonei industriale, proiect care a fost însă abandonat de investitori din cauza crizei economice.
Reţeaua totală de linie de tramvai din Arad are, în prezent, peste o sută de kilometri de cale ferată simplă, din care 30 de kilometri sunt în exteriorul municipiului.
Citește pe alephnews.ro: Călătorești în SUA fără viză. Kavalec: „Aprobările pentru călătoriile fără viză vor fi procesate online, în mai puțin de 3 zile”
Citește pe www.zf.ro: Cartierul din Bucureşti unde preţurile la apartamente au explodat cu 12.000 de euro de la o lună la alta
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Corina Ungureanu a ajuns de nerecunoscut. Cum s-a transformat trupul ei, la 15 ani de când s-a retras din gimnastică
CANCAN.RO
Dr. Vlad Ciurea avertizează: Care este ELECTROCASNICUL care ne distruge creierul, fără să ne dăm seama
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe