- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Primul oraş din ţară care adoptă testarea standardizată digitală pentru elevi în noul an şcolar
Tulcea este primul oraş care adoptă testarea standardizată digitală pentru elevi în noul an şcolar. În octombrie, testarea iniţială se va face în 21 de şcoli cu aproape 10.000 de elevi.
Primul oraş din ţară care adoptă testarea standardizată digitală pentru elevi în noul an şcolar
Cei 9.400 de elevi din învăţământul primar, gimnazial, profesional şi liceal vor participa la testarea iniţială standardizată în funcţie de nivelul de şcolarizare, la Limba Română, respectiv Matematică sau Istorie (pentru filiera umanistă).
În total, vor fi aplicate aproximativ 18.800 de teste, câte două pentru fiecare elev, care vor genera o evaluare corectă, cuantificabilă şi comparabilă, menită să prezinte nivelul actual al elevilor, dar şi progresul acestora pe parcursul învăţării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
Elevii au oportunitatea de a primi un feedback consistent, în timp real, care poate fi transpus în acţiuni remediale, direcţionate spre nevoile individuale identificate.
Pentru profesori, testele standardizate reprezintă un instrument extern validat, care poate susţine evaluarea proprie şi, mai mult, un sprijin în pregătirea fişelor de progres individual pentru fiecare copil, necesare conform noului Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP).
Nu în ultimul rând, părinţii vor avea acces la feedback pe rezultatele reale ale învăţării, inclusiv la o monitorizare a progresului şcolar.
„Ca să ştim ce trebuie să reparăm, trebuie să ştim cum stăm. Acesta este principiul după care m-am ghidat în toate domeniile în care m-am implicat în viaţa municipiului. Educaţia elevilor trebuie să fie prioritară pentru toate autorităţile, deoarece viitorul, în care ne punem cele mai multe speranţe, nu are nicio şansă dacă nivelul educaţional al copiilor noştri va fi unul scăzut. E datoria noastră, a autorităţilor locale, să fim sprijin pentru toţi cei implicaţi în actul educaţional cu instrumente care să le simplifice munca, dar şi prin construcţia unui mediu şcolar prietenos, în care actorii actului educaţional, în egală măsură profesorii, părinţii şi copiii, să se poată concentra pe achiziţiile educaţionale”, spune Ştefan Ilie, primarul municipiului Tulcea.
„Cred că un parteneriat puternic între şcoli, inspectorat şi municipalitate poate aduce o schimbare substanţială şi benefică pentru elevii municipiului Tulcea, acesta fiind şi motivul pentru care am decis să demarăm împreună proiectul de testare standardizată iniţială. Vrem să aflăm care sunt problemele de la nivel local, folosind date concludente pe baza cărora să construim soluţii şi politici potrivite pentru comunitatea noastră. Această acţiune comună este menită să furnizeze date pe care le avem, de obicei, doar în perioada Evaluării Naţionale sau a Bacalaureatului şi care indică «starea naţiunii», adică nivelul real de pregătire al fiecărui elev”, afirmă Viorica Pavel, Inspector Şcolar General jud Tulcea.
În funcţie de scorul obţinut de elevi la aceste teste, platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români Brio va realiza o analiză a rezultatelor care va fundamenta o serie de soluţii şi programe individualizate de învăţare, atât la nivelul fiecărui elev, cât şi la nivel de şcoală sau municipiu.
Astfel, scorurile sub 40 descriu o zonă de risc masiv pentru elevii respectivi: risc de abandon şcolar, risc de nepromovare, risc de a nu putea promova examenele (Evaluare Naţională sau Bacalaureat) sau în risc de a nu putea înţelege componente ulterioare ale materiei.
Scorurile între 40 şi 75 descriu o zonă de funcţionalitate limitată: elevii reuşesc să opereze cu noţiunile cuprinse în materie şi reuşesc să rezolve probleme fundamentale, fără însă a avea fluenţa şi familiaritatea necesare pentru a putea fi siguri că performanţa aceasta este constantă.
Scorurile între 75 şi 95 descriu o zonă de funcţionalitate bună: elevii sunt familiari şi fluenţi cu materia şi rezolvă cu relativă lejeritate probleme, chiar de complexitate mai ridicată.
Scorurile peste 95 descriu o zonă de excelenţă: elevii sunt nu doar în elementul lor în respectiva materie, ci manifestă şi elemente de creativitate individuală, abordând inclusiv probleme nefamiliare şi complexe, cu potenţial mare de performanţă superioară.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO