Prima pagină » Social » Prinţ şi cerşetor în educaţia românească. Peste un sfert dintre copiii din România nu au acces la învăţământul online

Prinţ şi cerşetor în educaţia românească. Peste un sfert dintre copiii din România nu au acces la învăţământul online

Prinţ şi cerşetor în educaţia românească. Peste un sfert dintre copiii din România nu au acces la învăţământul online
Petru Mazilu
19 oct. 2020, 12:51, Social

Specialiştii au dorit să avertizeze asupra consecinţelor dramatice şi pe termen lung ale îngrădirii accesului la educaţie pentru copiii vulnerabili. Studiul a fost realizat de Salvaţi Copiii România, alături de Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar. 

„Criza socială îi afectează mult mai grav pe cei vulnerabili, iar pentru copii, îngrădirea accesului la educaţie are consecinţe greu, dacă nu imposibil, de corectat ulterior. Neparticiparea şcolară nu e o opţiune în nicio societate, din contră, educaţia trebuie protejată în acest context atât de dificil”, a avertizat Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al Salvaţi Copiii România.

Datele provizorii extrase din statisticile INS arată că, la începutul acestui an calendaristic, peste 275.000 de copii cu vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la şcoală. De asemenea, 28% din copii şi 43% din cadrele didactice nu deţin toate resursele materiale necesare învăţământului online.

Deficitul pentru educaţia online este cu 10% mai ridicat în mediul rural decât în mediul urban şi cu peste 10% mai mare în cazul învăţământului primar şi preşcolar decât în al celui liceal, arată datele anchetelor sociologice realizate de Salvaţi Copiii România.

„Rezultatele acestei analize sunt cu adevărat alarmante: aproape 30% din copii şi părinţii cu copii în şcoală declară că nu deţin resursele materiale necesare învăţământului online. În ultimele luni, sute de mii de copii au fost lăsaţi în urmă de către sistemul educaţional din România. Putem trata acest eşec ca pe o lecţie din care să extragem două concluzii principale: în primul rând, măsurile sociale, precum asigurarea accesului la internet pentru elevi şi acordarea corespunzătoare a burselor şcolare, sunt indispensabile în acest context, iar în al doilea rând, este esenţial să înţelegem cu toţii faptul că şcoala nu va mai arăta niciodată ca înainte. Avem o oportunitate uriaşă de a evolua, de a face lucrurile mai bine. Ţine de fiecare dintre noi să profităm de această oportunitate”, a afirmat Rareş Voicu, Preşedinte Consiliul Naţional al Elevilor.

La nivel naţional au fost cuprinse în studiu 915 unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar, din 40 de judeţe.