Pro Infrastructura: Sunt probleme în documentaţia pentru Autostrada Transilvaniei
Reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructura anunţă că zilele trecute Compania de Drumuri a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Transilvania, tronsonul Poarta Sălajului-tunel Meseş-Zalău-Nuşfalău. Sectorul de 41 kilometri, ar trebui să fie gata după 48 de luni, în urma unei investiţii în valoare de aproape patru miliarde de lei.
Proiectul conţine tunelul Meseş de 2,8 kilometri, peste 40 de poduri şi viaducte în lungime totală de 8 kilometri, un nod rutier la Zalău, un centru de întreţinere în cadrul acestui nod şi două spaţii de servicii.
Specialiştii Pro Infrastructura susţin că au descoperit mai multe probleme în documentaţia pentru realizarea licitaţiei.
„Printre aspectele negative pe care le-am sesizat în documentaţia CNAIR se numără studiile geotehnice foarte sumare pentru tunelul Meseş, fiind executate pe cei 3 km doar 6 foraje în zona portalelor tunelului. Exproprierile nu sunt realizate pe cei 41 de km, iar nodurile rutiere vecine nodului de la Zalău (Zimbor şi Nuşfalău) se află la peste 25 de km distanţă. Caietul de sarcini împinge riscurile cu privire la modificarea acordului de mediu sau relocarea unor utilităţi descoperite ulterior spre viitorul constructor, iar identificarea oricăror erori în documentaţia CNAIR este permisă doar în primele 90 de zile ale contractului”, au anunţat, pe Facebook, reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructura.
În lipsa unei documentaţii complete firmele serioase nu se vor prezenta la licitaţia, iar lucrarea ar putea fi întârziată, au precizat cei de la Pro Inftrastructura.