„Incompetenţa şi absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de
Aceştia susţin că tot transportul „de noapte” la CFR Călători este într-o stare catastrofală şi că există o criză permanentă de vagoane de dormit şi cuşetă.
„Chiar şi acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte. Pe alte relaţii, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren Bucureşti-Sighetul Marmaţiei nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu şi cuşete. În schimb, trenul 1757 Bucureşti-Suceava (23:25-5:49), cu potenţial de călători de
Conform acesteia, numărul de vagoane de dormit este sub jumătate din necesar, iar la cuşete sub o treime: „Aşadar, să iei cel puţin patru din aceste puţine vagoane de dormit şi cuşetă şi să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetenţă crasă”.
CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în ţară, ori la gard din lipsă de piese, susţine Asociaţia Pro Infrastructură, care precizează că cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administraţiile germane şi elveţiene. Acestea nu mai au climatizare, suspensiile sunt „obosite”, ţinuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cuşetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este şi el total insuficient şi sunt şi ele foarte vechi, mai arată reprezentanţii asociaţiei.
Aceştia cer „logică şi competenţă la calea ferată”, altfel susţin că vor fi alungaţi „şi puţinii călători (la preţ întreg) rămaşi”: „Şi vrem management profesionist, nu acţiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvaţi calea ferată”.
CFR Călători a anunţat luni că va introduce de joi vagoane de dormit şi cuşetă la trenurile de lung parcurs care circulă în timpul zilei.
Potrivit unui comunicat al companiei, în prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iaşi – Timişoara şi retur şi Bucureşti Nord – Baia Mare şi retur.