- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (07.04.2021, 10:59)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pro Infrastructură: Vagoane de dormit la trenurile de zi, iar la cele de noapte locuri pe scaun
Asociaţia Pro Infrastructură susţine că în timp ce compania CFR Călători anunţă introducerea de vagoane de dormit şi cuşetă la trenurile de zi, în unele trenuri care circulă exclusiv pe timpul nopţii astfel de facilităţi lipsesc.
Urmărește
552 afișări
Pro Infrastructură: Vagoane de dormit la trenurile de zi, iar la cele noapte locuri pe scaun
„Incompetenţa şi absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de <ziua păcălelilor>, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit... la trenul exclusiv de zi Iaşi-Suceava-Timişoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iaşi-Constanţa), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), îşi forţează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar... loc pe scaun”, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
Simion: Am adus o dubă cu mutări, relocări, debarasări / Nu vom legitima prin prezenţa noastră un preşedintele ilegitim
Aceştia susţin că tot transportul „de noapte” la CFR Călători este într-o stare catastrofală şi că există o criză permanentă de vagoane de dormit şi cuşetă.
„Chiar şi acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte. Pe alte relaţii, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren Bucureşti-Sighetul Marmaţiei nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu şi cuşete. În schimb, trenul 1757 Bucureşti-Suceava (23:25-5:49), cu potenţial de călători de <business>, nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cuşetă de 6 locuri (şi 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forţează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane)”, a mai transmis asociaţia.
Conform acesteia, numărul de vagoane de dormit este sub jumătate din necesar, iar la cuşete sub o treime: „Aşadar, să iei cel puţin patru din aceste puţine vagoane de dormit şi cuşetă şi să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetenţă crasă”.
CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în ţară, ori la gard din lipsă de piese, susţine Asociaţia Pro Infrastructură, care precizează că cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administraţiile germane şi elveţiene. Acestea nu mai au climatizare, suspensiile sunt „obosite”, ţinuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cuşetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este şi el total insuficient şi sunt şi ele foarte vechi, mai arată reprezentanţii asociaţiei.
Aceştia cer „logică şi competenţă la calea ferată”, altfel susţin că vor fi alungaţi „şi puţinii călători (la preţ întreg) rămaşi”: „Şi vrem management profesionist, nu acţiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvaţi calea ferată”.
CFR Călători a anunţat luni că va introduce de joi vagoane de dormit şi cuşetă la trenurile de lung parcurs care circulă în timpul zilei.
Potrivit unui comunicat al companiei, în prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iaşi – Timişoara şi retur şi Bucureşti Nord – Baia Mare şi retur.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe