- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Probe de evaluare a competenţei lingvistice la 2 limbi internaţionale, din 2012, la bacalaureat
Noul tip de bacalaureat, care ar urma să fie aplicabil din 2012, va cuprinde evaluări la ambele limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul liceului, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al MECTS, Melania Vergu.
Probe de evaluare a competenţei lingvistice la 2 limbi internaţionale, din 2012, la bacalaureat (Imagine: Ana Poenariu/Mediafax Foto)
Proiectul legii educaţiei, care a fost aprobat, luni, de Guvern şi transmis Parlamentului, detaliază modalitatea de organizare a probelor pentru examenul de bacalaureat a cărui nouă formă ar urma să fie aplicabilă din 2012.
Astfel, examenul va cuprinde probe de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale, precum şi de evaluare a competenţei lingvistice la cele două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Absolvenţii care, pe parcursul învăţământului liceal, au studiat o singură limbă modernă vor susţine proba de evaluare a competenţei lingvistice la limba modernă de circulaţie internaţională studiată.
Rezultatul evaluării se va exprima prin nivelul de competenţă corespunzător Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere, conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
A patra probă va fi cea de evaluare a competenţelor digitale. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale, au dreptul la recunoaşterea şi la echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere, conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Probele scrise de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal vor fi comune sau diferenţiate în funcţie de profil sau filieră.
Astfel, proba scrisă la limba şi literatura română este comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, iar proba scrisă la limba şi literatura maternă este comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale.
Examenul va continua cu două probe scrise, diferenţiate.
Astfel, pentru profilul real din filiera teoretică, examenul va cuprinde proba de matematică şi cea transdisciplinară din ştiinţele naturii (fizică, chimie şi biologie).
Pentru profilul umanist din filiera teoretică, examenul va cuprinde proba la geografie şi cea transdisciplinară din ştiinţe socio-umane (istorie, economie, sociologie, filozofie, psihologie).
Pentru filiera tehnologică, examenul va cuprinde proba scrisă la disciplina specifică profilului şi proba transdisciplinară specifică domeniului de pregătire.
Pentru filiera vocaţională, examenul va avea proba practică sau scrisă, după caz, specifică profilului sau specializării şi proba transdisciplinară specifică profilului sau specializării.
Conţinuturile programelor de examen sunt stabilite de către MECTS şi se dau publicităţii la începutul primei clase de liceu, în condiţiile legii.
Calendarul, metodologia, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat se stabilesc de către MECTS şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, la începutul ultimei clase de liceu.
Pentru anumite filiere, profiluri, specializări sau calificări, stabilite de MECTS, absolvenţii învăţământului liceal pot susţine un examen de certificare a calificării, separat de examenul de bacalaureat.
Conţinutul, calendarul şi modul de organizare a examenului de certificare a calificării se stabilesc de către MECTS şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul ultimei clase de liceu.
Absolvenţii învăţământului liceal, care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării primesc certificat de calificare, corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul Naţional al Calificărilor şi suplimentul descriptiv al certificatului în format EUROPASS. Eliberarea certificatului de calificare nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO