- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
PROBLEME la folosirea cardurilor de sănătate în ţară şi în Bucureşti. REACŢIA CNAS: "Sistemul nu este blocat, nu a fost blocat, dar a existat o întârziere în răspuns"
Din 1 mai, cardul naţional de sănătate a devenit unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Peste 224.000 de servicii medicale au fost acordate luni, la nivel naţional, dintre care aproape 88.000 cu cardul de sănătate şi restul fără card, a anunţat, marţi, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).
PROBLEME la folosirea cardurilor de sănătate în ţară şi în Bucureşti. REACŢIA CNAS: "Sistemul nu este blocat, nu a fost blocat, dar a existat o întârziere în răspuns"(Imagine: Alexandru Hojda/Mediafax Foto)
- CNAS: Peste 224.000 de servicii medicale au fost acordate luni, dintre care 87.914 cu card
Potrivit statisticilor CNAS, din cele 224.470 de servicii medicale acordate luni, la nivel naţional, 136.556 au fost fără card şi 87.914 cu cardul de sănătate. De asemenea, au fost eliberate 70.892 de reţete fără card şi 24.693 cu card.
În Capitală, luni au fost înregistrate 18.192 de servicii medicale, dintre care 9.062 au fost acordate fără card şi 9.130 cu card.
ULTIMELE ȘTIRI
-
PISA: Doar unul din cinci elevi se descurcă la matematică. Profesor: „Ar trebui îmbunătățite formarea inițială și continuă a profesorilor”
-
Comisia Europeană trimite România în faţa CJUE pentru că nu a colectat şi epurat în mod corespunzător apele uzate
-
Marcel Boloş: termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale, prelungit până la 20 decembrie 2024
-
Japonia egalează România la Billie Jean King Cup 2024. Soarta calificării e decisă de meciul de dublu
Medicii de familie din Capitală au acordat 4.084 de servicii validate cu card şi 5.356 fără card.
Potrivit CNAS, în totalul serviciilor medicale au fost incluse şi cele acordate copiilor care nu au nevoie de card. CNAS a făcut această precizare după ce mai mulţi furnizori de servicii medicale au semnalat faptul că nu pot da reţete copiilor pentru că nu au card de asigurări de sănătate.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea, a declarat, luni, că anunţurile de genul «de la 1 mai nu primiţi servicii medicale, nu mai primiţi reţete» sunt false".
"Sistemul nu este blocat, nu a fost blocat, dar a existat o întârziere în răspuns. (...) Nu am spus că totul este perfect. De peste şase luni spun că trebuie folosit cardul pentru a vedea ce probleme ridică sistemul. Am ajuns la un moment când nu mai merge şi aşa. Vom folosi cardul. Va fi o perioadă în care vor fi probleme, dar, dacă asiguraţii înţeleg că primesc servicii, iar furnizorii că le sunt decontate, atunci vom intra în normal. Aşa a fost şi cu reţeta electronică. Cred că în două săptămâni nu vor mai fi probleme. Nu putem vedea răspunsul sistemului, dacă nu folosim cardul", a spus Ciurchea.
Preşedintele CNAS a precizat că instituţia a primit 150 de mailuri în care sunt sesizate probleme, unele legate de card.
Directorul CNAS, Radu Ţibichi, a sus că furnizorii care nu acordă servicii medicale pacienţilor care nu au card, mai întâi primesc avertisment, apoi penalizări de 5%, 10% şi 15% iar, în cele din urmă, rezilierea contractului.
Ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, a atenţionat că toţi furnizorii de servicii medicale care sunt în contract cu casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a acorda servicii medicale şi medicamente în aceste zile, după implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate.
Introducerea cardului de sănătate, din 1 mai, nu modifică drepturile asiguraţilor la servicii medicale. Serviciile medicale de urgenţă se vor acorda fără să fie necesară validarea cu cardul, pentru că acestea se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate.
De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiaza de servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acordă necondiţionat, indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.
Persoanele neasigurate beneficiază, ca şi până acum, de pachetul minim de servicii medicale.
Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului.
Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.
- Aglomeraţie la CAS Bucureşti, aproape 1.000 de persoane au stat la coadă pentru a solicita cardul
Aproape 1.000 de persoane au aşteptat la coadă, luni, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti pentru a-şi lua cardul de sănătate sau o adeverinţă, după ce la sfârşitul săptămânii trecute medicii de familie le-au spus că din 1 mai nu vor mai fi primiţi în spitale fără acesta.
Încă de la ora 05.00, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) s-au adunat câteva zeci de persoane. Numărul acestora a crescut în orele următoare, astfel că până la 13.00 aproape 1.000 de persoane au stat la coadă pentru a solicita cardul de sănătate sau o adeverinţă.
"Am venit de la 5 dimineaţa să-mi caut cardul. Am auzit de la medicii de familie că nu ne mai primesc la spital dacă nu avem card de sănătate. Aici, la Casa Bucureşti ni spune să-i reclamăm pe doctorii care ne spun aşa ceva, pentru că nu este corect cum procedează medicii", a spus una dintre persoanele care venise să ia cardul pentru un nepot ce urmează să fie internat, marţi, într-un spital privat aflat în relaţie contractuală cu CASMB.
Purtătorul de cuvânt al CASMB, Cristina Călinoiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate a creat, în principal, aglomeraţie, după anunţul medicilor de familie că pacienţii nu vor primi servicii medicale fără card.
"Oamenii spun că medicii nu îi primesc fără aceste carduri. I-am rugat să-i reclame pe doctori, pentru că aceştia nu au voie să-i refuze, dar decât să se certe cu medicul lor, oamenii preferă să vină la CASMB şi să se certe cu noi", a spus Cristina Călinoiu.
Potrivit acesteia, de mai bine de o lună, CASMB a lansat mai multe aplicaţii, astfel încât toţi cei care nu au primit cardul să-l poată ridica în condiţii civilizate.
"Bucureştenii puteau solicita cardul on-line şi erau programaţi pentru acest lucru, puteau să vină la CASMB să depună o cerere, dacă voiau să vină personal. Oamenii au stat liniştiţi şi doar în ultimele zile şi-au dat seama că au nevoie de card. Facem apel la furnizorii de servicii să-i primească pe toţi pacienţii, chiar dacă aceştia nu au cardul de sănătate asupra lor, din diverse motive.
În Bucureşti, au fost acordate, luni, aproape 7.500 de servicii medicale. Dintre acestea, au fost acordate 3.608 servicii medicale fără card, 2.946 de către medicii de familie, iar 3.823 după validarea cardului, dintre care 2.277 de către medicii de familie.
Unele dintre problemele identificate luni au fost cauzate şi de faptul că unii medici nu au înţeles cum poate fi utilizat cardul de sănătate. Spre exemplu, cardul de sănătate trebuia introdus în cititor şi menţinut acolo până când asiguratul îşi tasta PIN-ul ales de el şi primea validarea acestuia din partea sistemului. Toate celelalte operaţii, respectiv consultaţia şi redactarea reţetei, puteau fi făcute după scoaterea cardului din cititor.
Din acest motiv, unii medici de familie au avut nevoie şi de patru ore pentru a consulta trei pacienţi, după cum au semnalat aceştia.
Cei mai mulţi medici au reclamant faptul că sistemul se blochează frecvent, iar validarea cardului este greoaie. Potrivit Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, medicii din toată ţara au primit două tipuri de erori, ambele făcând imposibilă activarea cardurilor, respectiv UM indisponibilă şi Token - lipsă.
Dacă la medicul de familie au fost situaţii, potrivit declaraţiilor acestora, în care în patru ore au putut consulta trei pacienţi, cu totul alta a fost situaţia la spitale. De exemplu, la Spitalul "Sfânta Maria" din Capitală, fişa de internare putea fi întocmită în medie în 15 minute, pe baza cardului de asigurări de sănătate.
Un semnal de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Ministerul Sănătăţii este acela că toţi furnizorii trebuie să acorde servici medicale, întrucât nu-i poate fi anulată unei persoane calitatea de asigurat doar pentru că nu a intrat în posesia cardului.
- O sută de persoane se prezintă zilnic, în medie, la CJAS Galaţi pentru a primi cardurile de sănătate
Aproximativ o sută de persoane se prezintă zilnic, în medie, la ghişeele CJAS Galaţi pentru a solicita să li se elibereze cardurile de sănătate, în condiţiile în care în judeţ sunt circa 15.000 de titulari care nu au intrat încă în posesia acestor carduri.
La ghişeele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Galaţi se prezintă zilnic, în medie, în această perioadă, aproximativ o sută de persoane care solicită să li se elibereze cardurile de sănătate.
Directorul CJAS Galaţi, Elena Vrabie, a spus că, după ce cardul de sănătate a devenit obligatoriu, la nivelul instiuţiei nu s-au înregistrat mai multe solicitări pentru eliberarea de carduri de sănătate faţă de perioada premergătoare zilei de 1 mai.
"Au fost în jur de 60 de carduri care s-au eliberat de dimineaţă şi până acum. Au venit poate mai multe persoane, dar o parte dintre medicii de familie le luaseară şi am orientat aceste persoane către medicii de familie. Spre exemplu, săptămâna trecută, până joi, am avut aproximativ o sută de solicitări pe zi, dar acum nu atât de multe", a declarat, luni, Elena Vrabie.
Pentru judeţul Galaţi au fost tipărite 408.256 de carduri de sănătate, dar, după ce s-a făcut distribuirea lor către titulari prin intermediul poştaşilor, 48.403 dintre acestea au fost returnate la CJAS Galaţi, în principal pentru că persoanele îndreptăţite să le primească nu au fost găsite la domiciliu. După ce s-a intrat în etapa de redistribuire a cardurilor de sănătate prin intermediul ghişeelor CJAS Galaţi şi al medicilor de familie din judeţ, aproximativ 33.000 dintre carduri au ajuns în final la titulari.
Totuşi, conform directorului CJAS Galaţi, mai sunt aproximativ 15.000 de carduri de sănătate care au rămas nedistribuite şi care încă îşi aşteaptă titularii să vină fie la ghişeele acestei instituţii, fie la cabinetele medicilor de familie.
- Peste 90 de arădeni şi-au pierdut deja cardurile de sănătate
Peste 90 de arădeni şi-au pierdut deja cardurile de sănătate şi au depus cereri pentru a obţine un duplicat contra cost, în timp ce 20.000 de carduri au fost returnate de Poşta Română Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate (CJAS) pentru că beneficiarii nu au fost găsiţi acasă.
Potrivit reprezentanţilor CJAS Arad, până luni au fost tipărite 306.000 de carduri de sănătate beneficiarilor din judeţ, dar 20.000 dintre acestea au fost returnate de către Poşta Română instituţiei pentru că destinatarii nu au fost găsiţi la domiciliu, transmite corespondentul MEDIAFAX.
O parte dintre cei care nu au primit acasă documentele au mers la ghişee, în ultimele zile fiind eliberate astfel 3.665 de carduri de sănătate.
Dintre cei care au primit cardurile, 90 de arădeni au declarat deja că le-au pierdut şi au solicitat eliberarea unui duplicat.
Reprezentanţii CJAS Arad spun că duplicatele vor fi eliberate contra cost, în termen de 30 de zile, după ce solicitanţii au completat o cerere-tip.
Un număr de 1.755 de carduri au fost tipărite cu erori, astfel că vor fi schimbate pe cheltuiala statului, iar 72 de persoane au refuzat să primească documentul invocând motive religioase sau de conştiinţă.
Pe de altă parte, la sediul CJAS au fost depuse, luni, şapte sesizări privind nefuncţionalitatea sistemului informatic de validare a cardurilor, toate sesizările fiind depuse de către furnizori de servicii medicale din judeţ.
- Aproximativ 10.000 de asiguraţi din Prahova nu au primit până în prezent cardul de sănătate
Aproximativ 10.000 de asiguraţi din judeţul Prahova nu au primit până în prezent cardul de sănătate, aceştia urmând să îl ridice de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, în timp ce alte 10.000 de carduri au fost distribuite medicilor de familie pentru a le da pacienţilor.
Potrivit reprezentanţilor Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Prahova, aproximativ 20.000 de carduri de sănătate care ar fi trebuit să fie distribuite prin poştă asiguraţilor din judeţ au fost returnate instituţiei, transmite corespondentul MEDIAFAX.
În aceste condiţii, reprezentanţii CAS Prahova au decis să distribuie jumătate din cardurile returnate, respectiv 10.000, prin intermediul medicilor de familie, care le vor livra pacienţilor lor.
”Din cele 20.000 de carduri naţionale de asigurări de sănătate restituite de către compania Poşta Română Casei de Asigurări în sensul că poşta nu a reuşit să le distribuie, instituţia noastră a reuşit, cu ajutorul medicilor de familie, să distribuie jumătate, adică aproximativ 10.000 de carduri de sănătate, cealaltă jumătate, adică 10.000, se află încă în posesia instituţiei noastre”, a declarat, luni, purtătorul de cuvânt al CAS Prahova, Cătălin Tudorache.
Luni, la Casa de Asigurări de Sănătate Prahova s-au format cozi, asiguraţii venind să îşi ridice cardurile de sănătate.
Reprezentantul CAS Prahova a precizat că, pe lângă cei pe numele cărora a fost emis cardul, dar nu l-au primit, există şi o categorie de asiguraţi, respectiv persoane de peste 18 ani, pentru care nu a fost emis cardul de sănătate.
Tudorache a spus că nici cei la care nu a ajuns cardul de sănătate, nici cei pe numele cărora cardul nu a fost emis nu ar trebui să aibă probleme în a primi servicii medicale de la furnizorii aflaţi sub contract cu CAS.
”La momentul acesta orice furnizor de servicii medicale aflat în contract cu CAS Prahova va furniza servicii medicale persoanei asigurate care se prezintă, indiferent dacă are sau nu asupra sa cardul de sănătate. CAS Prahova a luat legătura cu Colegiul Medicilor Prahova, farmacii şi în general cu toţi furnizorii de servicii medicale şi a comunicat că în perioada de debut a implementării, toate persoanele asigurate trebuie să primească servicii medicale, indiferent dacă, din varii motive, au sau nu la dânşii cardul naţional de sănătate”, a mai spus Cătălin Tudorache.
În judeţul Prahova au fost emise aproape 530.000 de carduri pentru asiguraţi, aproximativ 20.000 dintre acestea fiind returnate instituţiei de către furnizorul de servicii poştale.
- Medicii de familie din Suceava, despre folosirea cardului: Ziua de luni a fost un calvar
Medicii de familie din Suceava spun că folosirea cardului de sănătate a generat, luni, numeroase probleme, între care întârzieri în sistemul informatic, validarea unei reţete durând şi până la 15 minute, sau pacienţi fără card validat, în timp ce la Spitalul Judeţean de Urgenţă sistemul s-a blocat.
Medicul de familie Irina Badrajan, secretar general al Colegiului Medicilor Suceava, a declarat că luni s-au înregistrat întârzieri în sistemul informatic, probabil din cauza numărului mare de accesări, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ea consideră că sistemul informatic nu a fost pregătit pentru a prelua toate informaţiile, precizând că pacienţii sunt nervoşi, pentru că se prelungeşte timpul de aşteptare, în condiţiile în care pentru validarea unei reţete durează şi până la 15 minute, afectându-se timpul destinat consultaţiilor medicale.
“Ziua de azi a fost un calvar şi pentru medicii de familie şi pentru pacienţi. Probabil, reţeaua nu e pregătită să preia un volum de informaţii atât de mare şi de aici disfuncţionalităţile ce ţin de timp şi de anumite manevre, care nu pot fi finalizate“, a spus Badrajan.
Ea a arătat că aceste disfuncţionalităţi au fost semnalate şi de alţi colegi de-ai săi şi a menţionat că au venit şi pacienţi fără card de sănătate, deşi s-a anunţat din timp despre obligativitatea utilizării acestuia începând cu 1 mai.
Badrajan a mai spus că pentru evitarea aglomerării cabinetelor medicilor de familie, pacienţii ar trebui să se prezinte la medic pentru a-şi activa cardul de sănătate.
Directorul medical al Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, medicul Tiberius Brădăţan, a declarat, că, dacă în primele trei zile de când utilizarea cardului de sănătate a devenit obligatorie validarea serviciilor medicale a decurs fără probleme deosebite, luni dimineaţă s-au înregistrat unele dificultăţi la accesarea sistemului informatic după ce s-a blocat unitatea centrală de management a CNAS.
El a precizat că în primele ore ale zilei de luni unitatea de management a CNAS a funcţionat, dar ulterior s-a blocat, nemaiputând fi validate serviciile medicale spitaliceşti, fiind întâmpinate dificultăţi la una din cele trei componente ale sistemului informatic, respectiv cel care permite înrolarea cardului pacientului în unitatea de management.
Brădăţan a arătat că era de anticipat o asemenea situaţie, în condiţiile numărului mare de accesări ale sistemului informatic.
“Suntem în contact permanent cu cei de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate”, a spus Brădăţan, care a precizat că nu a fost refuzată acordarea de servicii medicale niciunui pacient care s-a adresat unităţii spitaliceşti sucevene.
El a spus că blocarea unităţii de management a CNAS poate crea dificultăţi şi în ceea ce priveşte eliberarea reţetelor pentru pacienţii cronici, arătând că dacă medicul eliberează reţeta electronică ”offline”, pacientul trebuie să revină în cel mult 72 de ore cu cardul pentru a fi validată.
Purtătorul de cuvânt al CAS Suceava, Anda Sălăgean, a declarat că Spitalul Judeţean de Urgenţă nu foloseşte sistemul informatic unic integrat în ceea ce priveşte cardurile de sănătate.
Ea a spus că în cursul zilei de joi au fost modificate normele contractului cadru privind acordarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale prin utilizarea cardului naţional începând cu 1 mai, cu excepţia situaţiilor în care asiguraţii nu pot prezenta/utiliza cardul.
Sălăgean a subliniat că spitalele au obligaţia contractuală să folosească online sistemul naţional al cardului de sănătate, iar în situaţii justificate, în care nu se poate realiza comunicarea cu sistemul informatic, se utilizează sistemul offline, iar în termen de 72 de ore de la momentul acordării acelui serviciu medical, trebuie să transmită în platforma electronică acel serviciu şi apoi să fie validat.
Ea a mai declarat că, în aceste zile, furnizorii de servicii medicale au avut întrebări tehnice cu privire la adeverinţele cu care asiguratul trebuie să se prezinte la medic sau la spital, dacă nu are card de sănătate, dacă l-a pierdut sau dacă acesta s-a deteriorat sau i s-a furat.
În cursul zilei de 1 mai, CAS Suceava a eliberat 17 carduri de sănătate, şase adeverinţe pentru carduri duplicat şi cinci adeverinţe pentru cei cu carduri neemise, iar sâmbătă au fost emise o adeverinţă pentru un asigurat care a pierdut cardul de sănătate şi trei adeverinţe de asigurat pentru persoane care au returnat cardul.
Purtătorul de cuvânt al CAS Suceava a mai spus că, luni, la sediul instituţiei au venit aproximativ 300 de persoane cu diverse solicitări privind cardul de sănătate, instituţia emiţând 13 adeverinţe pentru cei care au refuzat cardul de sănătate din motive religioase, 27 de adeverinţe pentru carduri duplicat şi 30 de adeverinţe de asigurat.
- Peste 11.000 de carduri de sănătate au rămas nedistribuite în judeţul Timiş
Peste 11.000 de carduri de sănătate au rămas nedistribuite în judeţul Timiş, iar la ghişeele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate vin zilnic aproximativ 30 de persoane pentru a obţine adeverinţe, după ce au refuzat cardurile din diferite motive, în principal legate de religie.
Purtătorul de cuvânt al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş, Mariana Marcu a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX că, în medie, 30 de persoane vin zilnic la ghişeele Casei pentru a solicita adeverinţe în locul cardurilor de sănătate pe care le-au refuzat din diferite motive, în principal legate de religie.
În judeţul Timiş, au fost tipărite 518.070 de carduri de sănătate, iar dintre acestea 45.000 au fost returnate la CJAS, după distribuirea lor către titulari, prin Poşta Română.
Potrivit sursei citate, în judeţ, au rămas nedistribuite 11.300 de carduri, acestea putând fi ridicate de asiguraţi fie de la ghişeele CJAS, fie de la medicii de familie.
"În situaţia în care cititoarele de card nu au semnal, cardul introdus lasă o amprentă care este vizibilă în sistemul informatic. În momentul în care s-a introdus cardul în cititor, chiar dacă nu este semnal, amprenta rămâne în cititor, ea se vede în sistem. Furnizorii respectivi au la dispozitie 72 de ore să ridice acele servicii în sistem. Pentru situaţiile în care pacienţii nu au card, furnizorii vor acorda servicii medicale în baza calităţii de asigurat. Toţi pacienţii vor beneficia de servicii medicale", a declarat Mariana Marcu.
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Medicilor de Familie din Timiş, la cabinetele medicilor de familie nu s-au format cozi în primele zile de la introducerea cardului de sănătate, existând însă cazuri izolate în care cititoarele de carduri nu funcţionează sau dau erori.
În Timiş toate spitalele şi-au achiziţionat cititoare de carduri şi fac internări fie validând carduri de sănătate, fie verificând asiguraţii în sistem.
- Mehedinţi: Circa 300 de persoane şi-au pierdut cardurile de sănătate, făcând cereri pentru unele noi
Aproximativ 300 de persoane au depus cereri la Casa de Asigurări de Sănătate Mehedinţi pentru a le fi emise noi carduri de sănătate, după ce le-au pierdut pe cele distribuite prin Poştă, oamenii fiind nevoiţi să plătească 15 lei pentru noul document electronic, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit reprezentanţilor Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Mehedinţi, în primele două zile ale săptămânii, la ghişeele instituţiei au venit aproximativ 300 de persoane care au depus cereri pentru a le fi emise noi carduri de sănătate.
“Este normal să fie aglomerat. În primul rând vin să depună cereri pentru pierdere de card. Au uitat unde l-au pus, l-au rătăcit, l-au pierdut. Vin să plătească pentru reemiterea cardului şi sunt foarte multe cereri. În momentul de faţă, aproximativ 300 de cereri de la persoane care şi-au pierdut cardul.”, a declarat purtătorul de cuvânt al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, Radu Barbu.
Oamenii spun că sunt nevoiţi să achite 15 lei pentru a le fi emis un nou card de sănătate.
”Am pierdut cardurile, al meu şi al soţiei. Le-am primit anul trecut. Am căutat peste tot, nu ştiu unde le-o fi pus nevastă-mea. N-am reuşit să dau de ele. Am plătit 15 lei pentru unul nou”, a spus un bărbat care a mers marţi la Casa de Asigurări de Sănătate Mehedinţi.
“Mama mea, fiind bătrână, i-a adus poştaşul plicul şi i-a spus: «Pune-l bine, că o să-ţi trebuiască!». A avut grijă de plic şi de scrisoare, dar cardul nu este. A zis că a văzut aşa ceva pe jos, dar ea nu a ştiut ce este şi acum trebuie să-i fac alt card. Sunt bătrâni, asta e!”, a spus o altă femeie.
Purtătorul de cuvânt al casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Mehedinţi a mai arătat că marţi, în jurul orei 10.30, sistemul naţional pentru activarea cardului a fost blocat mai bine de 45 de minute.
”E normal ca sistemul în momentul de faţă să fie blocat. Întră toţi furnizorii de servicii medicale, intrăm şi noi, Casele (n.r. - Casele Judeţene de Sănătate), şi e normal ca la un moment dat, sistemul, fiind suprasolicitat, să dea şi anumite erori. Avem o pauză de 45 de minute şi asigurări de la Bucureşti că va reporni cât de curând”, a precizat Radu Barbu.
Pe durata în care sistemul a fost blocat, oamenii veniţi la ghişeele CJAS au fost sfătuiţi să se întoarcă la medici şi să le transmită că pot elibera tratament fără card.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO