Reveal Marketing Research a realizat un studiu referitor la comportamentul de consum al românilor în ceea ce priveşte produsele de curăţenie în perioada pandemiei. Conform rezultatelor studiului, 45% dintre respondenţi obişnuiesc să facă aproape zilnic curăţenie, iar circa un sfert se ocupă de acest lucru de două, trei ori pe săptămână.
Studiul mai arată că femeile dedică mai mult timp curăţeniei decât bărbaţii: 55% dintre ele declara că fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre bărbaţii care spun acelaşi lucru. Cei mai harnici dintre respondenţi sunt oamenii cu vârste între 25-34 de ani. 50% dintre ei au spus că fac curăţenie zilnic.
Cele mai frecvente activităţi sunt spălatul vaselor şi al rufelor. 87% dintre cei chestionaţi spală vase zilnic, iar patru din zece români spală rufe de circa trei ori pe săptămână. Geamurile, însă, sunt spălate mai rar. Doar 22% dintre respondenţi spun că fac acest lucru de câteva ori pe lună, iar 19% spun că le curăţă o dată pe lună.
În ceea ce priveşte piaţa produselor de curăţenie, studiul a arătat că este una stabilă. Trei din zece români cumpără mereu acelaşi brand, indiferent de promoţii, iar tinerii şi cei cu venituri medii sunt cei mai loiali consumatori.