- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Producătorii de alimente cer un Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri
Patronatele şi sindicatele din industria alimentară şi din domeniul agriculturii propun realizarea unui Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri, care să împiedice "abuzurile" magazinelor.
Producătorii de alimente cer un Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri (Sursa:Mediafax Foto)
"Propunem încheierea unui acord între reprezentanţii industriei alimentare din România şi cei ai supermarketurilor privind practicile comerciale şi elaborarea unui Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri, avizat de Consiliul Concurenţei, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministerul Economiei şi Finanţelor", se arată într-un comunicat comun al mai multor patronate şi sindicate din agricultură şi industrie alimentară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
Acestea sunt Federaţia Romalimenta, Asociaţia Română a Cărnii, Asociaţia Producătorilor din Industria Laptelui, Patronatul Naţional al Viei şi Vinului, Rompan, Federaţia Sindicatelor din Industria Alimentară şi Federaţia sindicatelor din agricultură Agrostar.
Reprezentanţii producătorilor agricoli şi din industria alimentară susţin că supermarketurile exercită un abuz de putere, prin impunerea unor condiţii contractuale care le reduc substanţial profitul, duc la o creştere artificială a preţurilor şi la falimentarea magazinelor de proximitate.
"Din cauza acestor condiţii producătorii din România ajung să lucreze exclusiv pentru aceste supermarketuri, rata de profit a producătorilor fiind una extrem de mică. Pe fondul lipsei de creştere semnificativă a profitului producătorilor, corelativ nu există un orizont de creştere semnificativă a salariaţilor din agricultură şi din industria alimentară", se spune în comunicat.
Problema puterii supermarketurilor a fost ridicată şi în alte state din Uniunea Europeană şi nu numai, care au adoptat coduri de bune practici şi chiar legi care să reglementeze domeniul.
Patronatele şi sindicatele din agricultură şi industrie alimentară din România vorbesc de asemenea despre interzicerea construirii supermarketurilor în centrul oraşelor/zonele rezidenţiale şi obligativitatea "testului de competiţie" înainte de acordarea autorizaţiilor pentru construirea unor noi supermarketuri.
În caz contrar, aglomerările de trafic se vor accentua, vor dispărea zone verzi şi terenurile de joacă, iar preţul terenului în zonele de locuit va creşte, se arată în comunicat.
Totodată, "taxele ascunse" practicate de supermarketuri urcă artificial preţul alimentelor.
"Lipsa de transparenţă a constituirii preţului de raft creează confuzie în rândul consumatorilor în ceea ce priveşte adaosul comercial real. Prin folosirea «taxelor ascunse» se ajunge la o creştere artificială a preţurilor de vânzare, iar profitabilitatea supermarketurilor ajunge să se situeze între 30% până la 60%, iar producătorii şi consumatorii înregistreaza pierderi", arată patronatele şi sindicatele.
Producătorii afirmă că supermarketurile le impun să nu comercializeze produsele la preţuri mai reduse în alte magazine, ceea ce conduce la o creştere artificială a preţurilor şi afectează afacerile magazinelor de proximitate şi a producătorilor mici, locali, tradiţionali, care nu pot satisface volumele şi condiţiile impuse de supermarketuri.
Prin dispariţia magazinelor de proximitate producătorii mici găsesc din ce in ce mai greu puncte alternative de desfacere.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO