Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov a verificat vineri hotelurile de cea mai înaltă clasificare din Capitală, atât în spaţiile de cazare, cât şi în cele de alimentaţie publică.
În urma acestor acţiuni, au fost constatate, la două dintre aceste unităţi, următoarele deficienţe:
- depozitarea, în blocul alimentar, fără respectarea condiţiilor de temperatură recomandate de producător (mai puţin de -18*C), a unor materii prime care urmau să fie utilizate în procesul de fabricaţie, destinate consumului uman,
- existenţa în depozit a unor produse alimentare fără a avea precizate elementele de identificare şi data limită de consum,
- existenţa în depozit a unor produse cu data limită de consum depăşită,
- constatarea unor modificări organoleptice evidente la produse alimentare destinate consumului uman, aflate în depozit (produse cu suprafaţă mâzguită, culoare modificată sau miros înţepător de produs alterat),
- realizarea decongelării la temperatura mediului ambiant,
- folosirea unor rastele si ustensile de bucătărie, uzate, rupte, cu arsură în strat gros, depreciate,
- igienizarea precară a spaţiilor de lucru, a aparatului de înfoliat şi a spaţiilor frigorifice,
- lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire,
- lipsa informării complete referitoare la alergeni si a faptului că produsul provine dintr-unul decongelat,
- utilizarea bureţilor de sârmă şi a coşurilor de gunoi fără capac, în bucătărie,
- prezenţa insectelor,
- folosirea unor agregate frigorifice cu grătare cu vopsea exfoliată şi zone cu rugină, chedere rupte, neigienizate, sistem de ventilaţie neigienizate, cu depuneri grosiere,
- folosirea etichetelor prăjiturilor expuse în vitrină, fără a avea traducere în limba română,
- în camerele destinate cazării s-a constatat: prezenţa de fire de păr şi pete pe aşternuturi, precum şi existenţa praf ului pe noptiere şi în baie.
Cele două hoteluri au primit amenzi în valoare de 35.000 de lei. La un hotel comisarii au dat avertisment şi au dispus oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, precum şi oprirea definitivă de la comercializare a peste 200 de kg de produse alimentare, în valoare de 4.700 de lei.