Prima pagină » Social » Pandemia, prin ochii copiilor şi adolescenţilor români. Mii de elevi şi-au pus pe hârtie emoţiile în cadrul celui mai mare concurs naţional de limba engleză

Pandemia, prin ochii copiilor şi adolescenţilor români. Mii de elevi şi-au pus pe hârtie emoţiile în cadrul celui mai mare concurs naţional de limba engleză

Pandemia, prin ochii copiilor şi adolescenţilor români. Mii de elevi şi-au pus pe hârtie emoţiile în cadrul celui mai mare concurs naţional de limba engleză
Anca Frumosu
13 apr. 2021, 14:23, Social

Pandemia provocată de virusul SARS-CoV-2 a avut un impact puternic şi asupra copiilor. Astfel, mii de copii şi adolescenţi  au fost încurajaţi să îşi exprime trăirile şi emoţiile în cadrul concursului Shakespeare School Essay Competition, cel mai mare concurs naţional în limba engleză. Tinerii au scris despre ce a însemnat pentru ei anul 2020.

Concursul este organizat anual de către Shakespeare School, în cadrul celei de-a 13-a ediţii fiind înscrişi peste 9.500 de copii.

Organizatorii concursului spun că numărul înscrierilor din acest an s-a dublat faţă de ediţiile anterioare. Asta şi pentru că s-au implicat Inspectoratele şcolare judeţene, iar foarte mulţi dintre profesorii de engleză din unităţile de învăţământ şi-au încurajat elevii să participe. 

„Întotdeauna scopul nostru a fost să le dăm tinerilor o voce. Sunt foarte puţine mijloace autentice prin care ei îşi pot exprima realmente  gândurile, trăirile. Ei vor să fie auziţi, au idei valoroase, conştientizează că au idei valoroase”, a afirmat Loredana Manolache, profesor coordonator al proiectului Shakespeare School Essay Competition

Tinerii au scris despre ce a însemnat pentru ei anul 2020. „Să ştii, însă, că perspectiva lor este mult mai luminoasă decât a noastră, a adulţilor,” a subliniat profesoara. Ea a corectat câteva dintre eseuri şi spune că participanţii îşi păstrează optimismul: „Toţi copiii participanţi, în general, sunt foarte optimişti, adică prin tot ce scriu ei, este adevarat, recunosc partea negativă a trăirilor şi experienţelor lor, însă îşi păstrează acest optimism fantastic pe care poate nu îl vedeam aproape deloc la adulţii din jurul nostru”, a continuat Loredana Manolache. 

Ce spun participanţii?

  • „Anul 2020 nu a fost atât de rău pentru toată lumea. Cred că panica ne-a afectat raţionalitatea încât nu am mai putut să vedem partea bună a lucrurilor”, a spus Timeea, 15 ani.
  • „Câteodată în viaţă se întâmplă lucruri neaşteptate, iar unele lucruri sunt inevitabile. Realizez însă că a fi sănătos este cea mai mare binecuvântare pe care poţi să o ai”, crede Miruna, 14 ani.
  • „Învaţă să fii recunoscător pentru ceea ce ai! 2020 nu a fost cel mai bun an, dar trebuie să fim puternici şi să sperăm că 2021 va fi plin de amintiri frumoase şi relaţii grozave”, a subliniat Mara, 15 ani.

În vară va fi desemnat câte un câştigător pentru fiecare categorie de vârstă, 11-14, respectiv 15-19 ani. 

Sorana Gurău este unul dintre câştigătorii premiului I al ediţiei de anul trecut, când au avut de scris despre cum poate înlocui inteligenţa artificială un profesor. 

„Am încercat să vorbesc mai mult despre modul de învăţare, în sensul că încă de mici învăţăm mai mult prin legăturile emoţionale pe care le facem cu părinţii, profesorii. Deşi un robot cu inteligenţa artificială poate învăţa un curriculum sau cum se comportă un om, nu ar fi legătura emoţională de bază”, mărturiseşte Sorana Gurău, elevă clasa a XII-a, laLiceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Bucureşti.