- Home
- Social
- CLUJ-NAPOCA, (12.07.2019, 12:39)
- Vasile Magradean
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Progrese tehnologice de la Cluj: Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian, utilizabil de pe tabletă
Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Urmărește
422 afișări
Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian utilizabil de pe tabletă
Directorul general al companiei, Ioan Alexandru Drăgan, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că simulatorul are scopul de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind, astfel, pierderile umane şi cele materiale.
„Compania noastră a finalizat un proiect de cercetare, care este primul simulator românesc care priveşte testarea controlorilor de trafic aerian şi se adresează atât clienţilor din sectorul civil, cât şi din cel militar. Scopul este de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind astfel pierderile umane şi pierderile materiale. Realizarea simulatorului a durat doi ani, din august 2017 - august 2019, valoarea totală a proiectului fiind de 4,9 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) de 3,5 milioane de lei. Costul simulatorului se ridică între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, în funcţie de complexitate şi personalizare”, a spus Drăgan.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Răsturnare de situaţie! PSD se retrage din negocierile de coaliţie. Ciolacu: Vom vota un guvern minoritar de dreapta
-
ChatGPT devine accesibil prin telefon şi WhatsApp
-
Wizz Air mută trei curse din Bucureşti pe Aeroportul Băneasa din 2025
Potrivit acestuia, simulatorul are rolul de a îmbunătăţi procedura de instruire a controlorilor de trafic aerian cu ajutorul unor instrumente şi a conţinutului de calitate. Practic, sunt eliminate costurile mari şi aduce în scenă gradul de libertate al utilizatorului.
„Simulatorul noastră înlocuieşte simulatorul clasic, care este o sală, cu o platformă pe calculator, astfel încât infrastructuri de sute de mii de euro pot fi condensate într-o tabletă de 10 inch. Se pot instrui mii de controlori de trafic odată pe partea de radar, printr-o aplicaţie care se va putea descărca gratuit. Pentru partea de componentă de turn, controlorii vor fi instruiţi cu ajutorul platformei noastre în centre de simulare. Proiectul nostru integrează tehnologii de ultimă generaţie – cloud computing, realitate augmentată, recunoaştere vocală şi machine learning – într-o soluţie accesibilă. Produsul reprezintă un progres important în instruirea continuă a controlorilor de trafic aerian din întreaga lume, care vor putea avea acces direct şi uşor la scenarii complexe de antrenament, la costuri considerabil mai mici decât în prezent. Motivul nostru a constat în realizarea unui instrument inovativ de instruire la distanţă pentru acest sector deoarece controlorii sunt supuşi anual la sesiuni de instruire (refresh), pentru verificarea reflexelor, pentru actualizarea deprinderilor de management a traficului aerian”, a explicat Ioan Alexandru Drăgan.
Simulatorul, numit ATMIS AIO, cartografiază şi redă 100% funcţionalitatea operaţională a simulatoarelor de zbor disponibile în piaţă, dar se bazează pe un pachet format din cele mai recente şi avansate tehnologii privind opţiunile de instruire.
„Principalele inovaţii aduse de simulatorul românesc sunt folosirea modulului MTCD (Mid Term Conflict Detection), componenta cu spectru larg de utilizare şi în afara simulatoarelor ATC, modalitatea de distribuire a produsului realizându-se în regim Cloud, utilizarea modulului de instruire la distanţă, abordare care schimbă modelul de afaceri în domeniu, inovaţie tehnologică din punct de vedere al interacţiunii utilizatorilor, prin rularea aplicaţiei pe terminale mobile mult mai accesibile în raport cu simulatoarele ATC folosite în acest moment. Are simulator de radar, oferă simularea 3D a turnului de control, informaţii despre starea vremii şi luminile de pe pistă”, a subliniat Drăgan.
Simulatorul românesc este folosit de Aeroportul din Atena, va fi livrat Romatsa, pentru instruirea controlorilor de trafic aerian de pe mai multe aeroporturi din România, şi urmează să fie abordate pieţe emergente, cum ar fi Africa – Nigeria, Ghana, Senegal.
Compania clujeană de soft a fost înfiinţată în anul 2011 şi se ocupă de crearea şi livrarea simulatoarelor software de management al traficului aerian, dezvoltate de ingineri aerospaţiali cu înalte calificări şi de specialişti în managementul traficului aerian.
Citește pe alephnews.ro: Marcel Ciolacu anunță că PSD se retrage din coaliție și va vota un guvern de dreapta: „Nu fugim de responsabilitate”
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: BAC 2019. Planurile de viitor ale unui elev de 10: Voi studia la Oxford. Domeniul meu e subdezvoltat în ţară, sunt şanse mici să revin
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Rețeta veche de salată de boeuf a regretatului Radu Anton Roman. Ingredientul secret care oferă un gust unic
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe