Proiect: Inaugurarea lucrărilor sau a construcţiilor înainte de recepţie, pedepsită cu închisoarea

Inaugurarea autostrăzilor sau a altor construcţii înainte de efectuarea recepţiei se pedepseşte cu închisoare până la 15 ani, dacă se dovedesc un pericol pentru oameni sau bunuri, pedeapsa majorându-se dacă fapta a fost săvârşită în scopuri electorale, potrivit unui proiect de lege depus de PNL.

Urmărește
2578 afișări
Imaginea articolului Proiect: Inaugurarea lucrărilor sau a construcţiilor înainte de recepţie, pedepsită cu închisoarea

Proiect: Inaugurarea lucrărilor sau a construcţiilor înainte de recepţie, pedepsită cu închisoarea

"Darea în folosinţă publică, înainte de efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, a unei construcţii finanţate din fonduri publice sau a unei părţi ori instalaţii aferente acesteia, dacă astfel ar putea fi pusă în pericol viaţa sau integritatea corporală a uneia ori mai multor persoane, sau integritatea unuia sau mai multor bunuri constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 10 ani şi interzicerea unor drepturi'', potrivit unei iniţiative legislative pentru completarea Legii nr. 10 din 1995 privind calitatea în construcţii depusă de deputatul PNL Alexandru Nazare.

Iniţiativa legislativă prevede că fapta care a dus la pierderea uneia sau a mai multor vieţi omeneşti, vătămarea integrităţii corporale sau a sănătăţii uneia ori mai multor persoane, distrugerea totală sau parţială a unui bun ori alte consecinţe deosebit de grave se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.

Pentru faptele produce din culpă iniţiatorii cer reducerea limitelor speciale ale pedepselor la jumătate.

Sancţiunile se înăspresc, în schimb, dacă fapta a fost săvârşită din raţiuni electorale sau în perioada campaniei electorale.

''Dacă fapta a fost săvârşită din raţiuni electorale sau în perioada campaniei electorale, limitele speciale ale pedepselor se majorează la jumătate'', potrivit iniţiativei legislative.

Potrivit expunerii de motive prin construcţii sau lucrări publice iniţiatorii fac trimitere la ''autostrăzi, drumuri naţionale, centuri ocolitoare, şcoli, gradiniţe, spitale, sedii ale unor instituţii, pieţe publice, pasaje subterane sau supraterane - în esenţă, orice construcţie care prin natura sau destinaţia sa este accesibilă publicului''.

Iniţiatorii explică faptul că recepţia reprezintă o oportunitate de a constata cantitatea şi calitatea construcţiilor sau lucrărilor, oferind beneficiarului posibilitatea de a refuza preluarea acesteia dacă a fost executată neconform cu standardele. Cei care dau în folosinţă construcţii sau lucrări publice fară recepţie "generează un risc nepermis'', adaugă semnatarii proiectului de lege, făcând referire la lungul şir de astel de inaugurări care au avut loc în România din raţiuni electorale.

''Au existat multe inaugurări de construcţii şi lucrări publice în perioade electorale, înainte de recepţia lor conformă şi, cel mai grav, cu punerea în pericol a cetăţenilor car le-au utilizat. Chiar de dată recentă, o astfel de inaugurare prematură a unei autostrăzi şi-a demonstrat efectele negative: lucrările au fost executate în mod greşit şi sub presiune, românii au circulat pe un drum nesigur, costurile demolării şi repraţiei vor fi enorme şi nici valoarea electorală scontată nu s-a obţinut'', arată deputaţii cu referire la autostrada Sibiu - Orăştie.

Ei susţin că promovarea unui astfel de proiect "reprezintă un exerciţiu de auto-restrângere pentru partidele politice'', având în vedere că ''inaugurările ceremoniale şi fastuoase fac parte dintr-un capitol care trebuie închis''.

Proiectul de lege este susţinut de alţi şapte deputaţi liberali, Senatul fiind prima cameră sesizată.

O porţiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii. Lotul trei al autostrăzii, inaugurat de Victor Ponta în noiembrie 2014, în timpul campaniei electorale pentru prezidenţiale, a fost închis la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apărut din cauza "execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor".

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, l-a demis în 8 decembrie pe Narcis Neaga de la conducerea CNADNR, după ce Corpul de control al ministrului a identificat în octombrie o serie de nereguli la CNADNR, inclusiv în legătură cu acest proiect, şi a sesizat organele statului, suspectând fapte penale. Neaga a fost pus sub control judiciar pe cauţiune de procuorii DNA în dosarul privind autostrada Sibiu - Orăştie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici