- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (25.06.2019, 19:15)
- Alexandru Costea , Mediafax
Proiect: Trotinetele electrice vor putea fi folosite pe drumurile publice fără a risca amenzi
Un proiect de lege depus la Camera Deputaţilor prevede definirea trotinetele electrice, astfel încât să nu fie asociate mopedelor, iar utilizatorii să nu fie pasibili de amenzi/închisoare dacă nu au permis. Trotineta electrică este definită ca un vehicul cu 2 sau 3 roţi şi viteză maximă de 40 km/h.
Urmărește
2115 afișări
Proiect: Trotinetele electrice vor putea fi folosite pe drumurile publice fără a risca amenzi
Deputatul PNL de Cluj Sorin Moldovan a depus, marţi, la Camera Deputaţilor, un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Actul normativ prevede definirea trotinetei electrice ca un vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 40 km/h şi care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 2 kW.
De asemenea, prin această reglementare, trotinetele electrice vor putea fi utilizate pe pista pentru biciclete, care este "subdiviziunea părţii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separată de drum, special amenajată, semnalizată şi marcată corespunzător".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump a atras toate privirile la ceremonia de învestire a Președintelui. George Enache, art director: „E o ținută greu de purtat dacă nu ai atitudinea corespunzătoare”
-
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
Crin Antonescu: Georgescu, o fantomă periculoasă şi un drog ieftin pentru democraţia românească
-
Antonescu: Preşedintele Iohannis nu funcţionează
Trotinetele electrice sunt exceptate prin acest proiect de la necesitatea obţinerii unei înmatriculări sau înregistrări.
"Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu excepţia celor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi a trotinetelor electrice, trebuie să fie înmatriculate ori înregistrate, după caz, şi să poarte plăcuţe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni şi conţinut prevăzute de standardele în vigoare", arată textul legii.
De asemenea, dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor şi a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.
Trotinetele vor putea fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta pe partea carosabilă, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel.
Pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, conform textului de lege.
"Bicicletele, trotinetele electrice şi mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare", arată sursa citată.
De asemenea, este prevăzută şi obligativitatea purtării unei căşti de protecţie pentru conducătorii trotinete electrice pe drumurile publice, dacă aceştia au sub 18 ani.
Conform expunerii de motive, Codul Rutier, OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, defineşte mopedul ca fiind autovehiculul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depăşeşte 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. Aşadar, în prezent, toate trotinetele electrice care depăşesc viteza de 25 km/h se încadrează la categoria mopede.
"Pentru a putea conduce un moped este necesar deţinerea unui permis de conducere categoria minimă AM sau superioară în clasă. Conducerea fără un astfel de permis este considerată infracţiune şi pasibilă de închisoare. Apoi, un astfel de autovehicul nu poate circula pe trotuar, ci doar pe carosabil, fiind necesară înmatricularea. Conform Codului Rutier, «tramvaiele, troleibuzele, mopedele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum şi vehiculele cu tracţiune animală se înregistrează de către consiliile locale, care ţin şi evidenţa acestora»", arată motivarea legii.
Astfel, iniţiatorul consideră că "vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor nefiind clar unde trebuie să circule cu ele şi nici ce obligaţii au în cazul în care sunt opriţi de către poliţie în trafic".
"Autorităţile locale încurajează achiziţionarea de astfel de mijloace de transport, dar avem nevoie de reglementare pentru a impulsiona şi mai mult ceea ce acum reprezintă doar iniţiative timide şi izolate", conform expunerii de motive semnate de Sorin-Dan Moldovan.
Iniţiativa legislativă are susţinerea a 30 de deputaţi PNL.
Camera Deputaţilor este forul decizional în acest caz.
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. A început deportarea în masă a imigranților ilegali
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Survivor România 2025. Când începe noul sezon la Pro TV? „Transfer” de vedete de la Antena 1 direct în show-ul din Republica Dominicană!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:44
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
ieri, 22:37
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1063. Israelul propune transferul de arme ruseşti confiscate în Liban către Ucraina / KNDS din Germania colaborează cu Ucraina pentru reparaţii de echipamente militare / Zelenski vrea să pună capăt războiului „rapid, dar corect şi sigur” în 2025 / Zelenski afirmă că Ucraina lucrează la organizarea unei întâlniri cu Donald Trump