Proiectul Legii educaţiei: Un sfert din timpul alocat unei materii va fi la dispoziţia profesorului
Programa şcolară va acoperi 75% din orele de predare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei respective pentru a-i ajuta pe copiii cu probleme speciale de învăţare, pentru consolidarea cunoştinţelor tuturor elevilor sau doar pentru lucrul cu cei cu performanţe.
Proiectul Legii educaţiei: Un sfert din timpul alocat unei materii va fi la dispoziţia profesorului (Imagine: Anita Vizireanu/Mediafax Foto)
Proiectul Legii educaţiei prevede că numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ este de cel mult 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar, 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial şi 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal.
Aceste ore sunt alocate atât pentru predare, cât şi pentru învăţarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conţinuturilor predate, potrivit proiectului de act normativ.
În cadrul Curriculumului Naţional, disciplinele obligatorii au o pondere de 80% în planurile-cadru de la nivelul învăţământului obligatoriu şi de 70% în cele de la nivelul liceului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul din Ucraina, ziua 1073. Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone.
-
Israelul eliberează prizonieri palestinieni după o amânare a procesului
-
HOROSCOP vineri, 31 ianuarie. O vineri a aşteptărilor înşelate pentru aceste zodii. Vezi ce le dezamăgeşte
Planurile-cadru ale disciplinelor opţionale au o pondere de 20% la nivelul învăţământului obligatoriu şi 30% la nivelul liceului. Acestea vor fi decise la nivelul fiecărei şcoli, în funcţie de nevoile de învăţare ale elevilor şi se vor constitui în Curriculum la Decizia Şcolii.
În interiorul fiecărei discipline, programa şcolară va acoperi 75% din orele de predare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei respective.
În funcţie de caracteristicile elevilor şi de strategia şcolii din care fac parte, profesorul va decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei va fi folosit pentru învăţare remedială, în cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunoştinţelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanţe superioare, conform unor planuri individuale de învăţare elaborate pentru fiecare elev.
Proiectul de lege privind educaţia naţională a fost postat în dezbatere publică, joi seară, pe site-ul Ministerului Educaţiei. Acesta a fost discutat şi avizat de Guvern, miercuri, într-o primă lectură. La finalul dezbaterii publice, proiectul Legii eduaţiei va fi discutat din nou în Guvern, în vederea aprobării finale.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO