„Propune pentru Bucureşti”, campania prin care au fost propuse proiecte utilitare, a ajuns la final/ Cu ce schimbări se vor alege bucureştenii în viitor

Campania „Propune pentru Bucureşti”, prin care Primăria Capitalei le-a cerut bucureştenilor să depună proiecte de interes local, a ajuns, vineri, la final, fiind votate 20 de proiecte pentru care PMB va investi 4 milioane de euro în 2018.

Urmărește
2206 afișări
Imaginea articolului „Propune pentru Bucureşti”, campania prin care au fost propuse proiecte utilitare, a ajuns la final/ Cu ce schimbări se vor alege bucureştenii în viitor

Pe primul loc în topul preferinţelor bucureştenilor, cu 1446 de voturi, s-a clasat proiectul „Împreună, în siguranţă, pe aceleaşi străzi" - Creşterea siguranţei rutiere în 255 de intersecţii şi 320 km de străzi”.

Iniţiatorul acestui proiect este Ivan Marian, iar obiectivul general al proiectului este „realizarea de marcaje rutiere care cresc impactul vizual asupra participanţilor la trafic vulnerabili (biciclişti) pentru reducerea numărului de accidente rutiere. Astfel, proiectul prevede implementarea marcajelor rutiere pe 185 de artere sau tronsoane (aproximativ 320 km) şi în 255 de intersecţii aflate în toate cele şase sectoare ale Capitalei”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Pe locul al doilea, cu 866 de voturi, a fost ales proiectul „Newborn”, propus de Marilena Băluţă. Acest proiect se adresează cuplurilor cu probleme de fertilitate şi venituri sub 4.000 RON/cuplu, pacienţii aflaţi la vârsta fertilă, diagnosticaţi cu diferite tipuri de cancer.

„Scopul acestui proiect este facilitarea accesului persoanelor cu venituri mici sau pacienţiilor tineri diagnosticaţi cu cancer la tratamente de înaltă specialitate în vederea creşterii natalităţii şi prezervarea fertilităţii”, potrivit explicaţiilor candidatului.

Pe locul al treilea a fost selectat proiectul „Pista de alergare din tartan în Herastru”, propus de Vlad Toma, cu 526 de voturi din partea bucureştenilor. Conform Notei Comisiei de evaluare a proiectelor, acest proiect va fi implementat într-o altă locaţie, respectiv Parcul Tineretului.

„Pista de alergare din tartan va putea fi folosită gratuit de toţi locuitorii care practică alergarea în parc, joggingul, participanţii la maraton sau sportivii care vor să facă încalzirea înainte de sportul practicat”, spun reprezentanţii PMB.

Pe locul al patrulea s-a situat proiectul "Pietonale de weekend în Cartierul Creativ al Bucureştiului", propus de Gavrilă Andrei Bortun, cu 514 voturi.

„Prin acest proiect se propune ca PMB să susţină activitatea culturală din zonă, prin transformarea unor străzi, puncte strategice din Cartier, în străzi pietonale, pe durata weekendurilor. Este vorba despre Calea Griviţa – partea situata între Buzeşti şi Dacia, precum şi Strada Brezoianu. În aceste două puncte există o serie de operatori culturali şi economici (în zona industriilor creative) care au o ofertă de calitate în ceea ce priveşte petrecerea timpului liber pentru bucureşteni”, menţionează iniţiatorul proiectului.

Printre proiectele alese de bucureşteni ca fiind necesare şi utile Capitalei se numără şi “Totemuri cu valoare culturală în cartierul creativ al Bucureştiului”, „Regenerare urbană: reconstrucţia piaţetei Decebal”, proiectul ” Aplicaţie de avertizare ”, dar si proiectul ” Zero bordură la trecerile de pietoni”.

Bucureştenii au avut posibilitatea să depună proiecte încă din luna septembrie, pe pagina propunepentrubucuresti.pmb.ro .

În total, au fost depuse 151 de proiecte, fiind selectate ulterior doar 33. Dintre acestea, bucureştenii le-au votat pe cele mai bune 20, în cadrul campaniei care s-a încheiat vineri.

Bugetul propus pentru cele 20 de proiecte selecţionate, pentru anul 2018, este de 4.000.000 euro, inclusiv TVA, iar valoarea totală estimată pentru un proiect propus nu trebuie să depăşească suma de 200.000 euro, inclusiv TVA.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici