PROTEST SPONTAN la Dacia: Peste 5.000 de angajaţi au oprit activitatea

Peste 5.000 de angajaţi ai uzinei Dacia din Mioveni, judeţul Argeş, au oprit activitatea, miercuri dimineaţă, nemultumiţi că nu a fost semnat contractul colectiv de muncă şi că revendicările salariale cerute de ei nu au fost incluse în document.

Urmărește
1430 afișări
Imaginea articolului PROTEST SPONTAN la Dacia: Peste 5.000 de angajaţi au oprit activitatea

PROTEST SPONTAN la Dacia: Peste 5.000 de angajaţi au oprit activitatea (Imagine: Tudor Costi/Mediafax Foto)

Potrivit salariaţilor, este un protest spontan care iniţial a avut loc în interiorul societăţii, departe de poarta principală, unde presa nu are acces, dar ulterior angajaţii au ajuns la gardul societăţii pentru a sta de vorbă cu jurnaliştii.

Protestul spontan a fost declanşat în jurul orei 9.00, la Secţia de Vopsitorie a uzinei.

"Muncitorii din secţii au oprit lucrul, suntem nemulţumiţi de prevederile noului contract colectiv, care ar trebui semnat pe 31 martie", a declarat un protestatar, care a precizat că angajaţii Dacia au cerut majorarea salariilor cu 25 la sută, însă patronatul a acceptat o creştere cu doar cinci la sută.

Conducerea sindicatului Dacia nu a prezentat un punct de vedere, la ora transmiterii acestei ştiri protestul fiind în desfăşurare.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Dacia Mioveni, Anca Oreviceanu, discuţiile între reprezentanţii angajaţilor uzinei şi patronat sunt în curs.

Angajaţii de la Dacia spun că nu sunt plătiţi corespunzător şi cer să nu mai fie trataţi "ca sclavi"

Angajaţii de la Dacia Mioveni, care protestează în curtea uzinei, nemulţumiţi că revendicările lor salariale nu sunt incluse în contractul colectiv de muncă, spun să li se cere să producă o maşină în 40 de secunde, dar că nu sunt plătiţi corespunzător şi solicită să nu mai fie trataţi ca "sclavi".

Pe timpul protestului spontan, ei au scandat "Hoţii, hoţii", "Grevă", "Nu plecăm", "Jos mafia" şi "Unitate", au bătut în tobe şi au suflat în vuvuzele, acuzând patronatul că nu vrea să-i primească la negocieri şi că a înăsprit condiţiile de muncă, înmulţind verificările alooltest şi controalele la poartă, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Să ne respecte. Să ne trateze ca pe oameni, ne pun etilotestul prin secţie, ne controlează la poartă ca pe hoţi, aşa se întâmplă, nu se mai poate să rezistăm", a declarat o femeie.

Un alt angajat este nemulţumit că li se cere să fabrice un autoturism în 40 de secunde, dar nu sunt plătiţi corespunzător, iar patronatul a întrerupt negocierile pentru Contractul Colectiv de Muncă şi nu îi primeşte la discuţii.

"Să ne dea banii ceruţi şi drepturile, pierdem la concedii, pierdem sporuri. Dacă ni le acordă, începem munca. Vrem 2, 3, 4 sau 5 milioane de lei vechi în plus, nu asta contează, problema este că e muncă multă şi banii sunt puţini, să ne plătească în mod corect pentru cât muncim. Trebuie să faci o maşină în 40 de secunde, vă daţi seama în ce viteză lucrăm noi aici ? Repet, să ne dea banii pentru cât muncim. Nici la brutărie nu iese pâinea atât de repede pe cât iese o maşină de la noi. Cei din Maroc au salarii mai mari, iar noi trebuie să scoatem maşina la 40 de secunde, ar trebui un minut sau un minut şi jumătate, dar nu 40 de secunde, în nicio uzină auto din lume maşina nu este scoasă la 40 de secunde. Vrem salarii decente, nimeni nu stă degeaba aici, aici toţi muncim. Acolo jos, la Mioveni, e o puşcărie cu program, la noi e puşcărie cu program. Nu suntem sclavi, nu am fost primiţi la negocierile pentru Contractul Colectiv de Muncă, noi vrem să muncim, dar nu aşa, ca în sclavie!", a declarat muncitorul.

În replică, Anca Orevicianu, directorul de comunicare al Grupului Renault în România, spune că negocierile se desfăşoară în prezenţa reprezentanţilor salariaţilor.

Nu este adevărat că nu au fost primiţi la negocieri, ele au început în cursul lunii februarie şi sunt în curs. Nu s-a pus problema disponibilizărilor", a declarat directorul de comunicare al Grupului Renault în România, Anca Orevicianu.

Potrivit aceleiaşi surse, controalele alcooltest se fac deoarece "regulamentul intern al Dacia prevede că oamenii nu au voie să lucreze sub influenţa alcoolului".

"Securitatea oamenilor, a celor care lucrează pe platformă este responsabilitatea companiei şi de aceea se fac controale alcooltest atunci când este cazul, atunci când sunt sesizări pentru că este important ca lucrul să se desfăşoare în bune condiţii, iar regulamentul intern al Dacia prevede că oamenii nu au voie să lucreze sub influenţa alcoolului", a spus Orevicianu.

Referitor la controalele efectuate la poartă, Orevicianu a mai spus că ele se fac prin sondaj, pentru că "este important ca securitatea oamenilor şi a bunurilor din patrimoniul companiei să fie asigurate".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici