- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proteste la Dacia Pitesti
Peste patru mii de angajaţi ai Uzinei Dacia Renault din Piteşti au intrat în grevă de avertisment, vineri, începând cu ora 13.00, astfel că timp de două ore lucrul a fost oprit, muncitorii cerând în principal majorarea salariilor şi a primelor de Paşte şi de Crăciun.
Proteste la Dacia Pitesti(Imagine: Mediafax Foto)
Contractul colectiv de muncă încheiat între muncitori şi Dacia Renault a expirat la 28 februarie. La reînnoirea contractului, angajaţii au avut 14 revendicări, cea mai importantă fiind o creştere salarială în sumă fixa de 550 de lei, care să fie acordată în două tranşe, şi majorarea primelor de Paşte şi de Crăciun.
Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatului Dacia Renault, a declarat că în cazul în care administraţia nu va accepta toate cele 14 revendicări, sindicaliştii vor declanşa greva generală pe termen nelimitat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inima frântă doare și fizic, nu doar emoțional: Efectele surprinzătoare ale despărțirilor
-
Noi proteste anti-Georgescu şi anti-fascism în Bucureşti şi marile oraşe din ţară. Se strigă: „Legiunea nu face naţiunea” / „Nu votaţi un dictator, tinerii vă cer în cor”
-
Acordul de încetare a focului în Liban ar putea fi anunţat marţi seara / Acordul se va implementa în două faze
-
Cât de posibil este un guvern de uniune naţională după alegerile parlamentare. Reacţia lui Bolojan
Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia au vizat majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10% din profitul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun cu o valoare de 50 la sută din salariul mediu brut al societăţii şi a primei de vacanţă, majorarea primei pentru Ziua constructorului de maşini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea facilităţii pentru salariaţii care achiziţionează maşini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15 la sută la facturare.
Sindicaliştii au mai solicitat ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depăşească 15% din numărul total de contracte, precum şi acordarea de sporuri pentru condiţii grele, zgomot şi unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie şi Departamentul Presaj.
Potrivit lui Nicolae Pavelescu, lider sindical de la Dacia Renault, au existat incidente "prin care s-a încercat ca greva să nu aibă amploarea normală", dată de "nemulţumirile reale ale oamenilor" şi legată în principal de revendicările salariale.
"Prezenţa la grevă a fost peste aşteptările noastre. Au fost peste 80 la sută din cei din schimbul întâi, oamenii sunt nemulţumiţi şi au existat incidente, practic anumite conflicte între oameni, niciunul serios, dar a fost şi unul mai grav, în sensul că la secţia transmisii s-a încercat introducerea muncitorilor din schimbul doi în secţie pentru a-i înlocui pe cei din schimbul întâi şi pentru a se lucra în timpul grevei de avertisment, dar nu s-a reuşit acest lucru. Greva a fost un succes, iar la secţia montaj unde lucrez eu pot să va spun că nu ş a lucrat şi nu s-a montat nicio maşină în cele două ore de protest . Vom continua negocierile şi dacă nu ne vom înţelege, pe 24 martie, vom declanşa greva generală", a declarat Nicolae Pavelescu, lider sindical de la Dacia Renault .
Pavelescu a mai precizat că în timpul grevei, oamenii s-au manifestat zgomotos, strigându-şi nemulţumirile şi bătând în tobe şi butoaie, dar nu au existat acte de vandalism.
Dacia propune angajaţilor, aflaţi, vineri, pentru două ore, în grevă de avertisement, o majorare a salariului cu 9,14%, în două tranşe, şi acordarea unei prime, în funcţie de performanţă, în valoare de 456 de lei, impozabilă, pentru fiecare angajat.
"Oferta oficială de creştere salarială a fost făcută în 5 februarie, data primei reuniuni fiind pe 28 ianuarie, şi a constat într-o creştere procentuală de 9,14%, în două tranşe, şi o primă de rezultat în valoare fixă de 456 lei pentru fiecare salariat, brut, într-o singură tranşă. Aceasta este varianta pe care le-am prezentat-o şi astăzi (vineri - n.r.)", au declarat agenţiei MEDIAFAX oficiali ai Dacia.
Potrivit acestora, puterea de cumpărare a muncitorilor angajaţi la Dacia s-a dublat în trei ani, ţinând cont de inflaţie.
"Salariul mediu brut lunar al unui muncitor de la Dacia a fost, anul trecut, de 1.663 de lei, de aproape două ori şi jumătate mai mare decât cel din 2003, respectiv 691 de lei. Mai precis, în condiţiile unei inflaţii cumulate, în perioada amintită, de 32,66%, salariile muncitorilor de la Dacia au crescut cu 140,67%. Dacă în anul 2004, unui muncitor de la Dacia îi erau necesare 38,6 salarii pentru a-şi cumpăra un Logan, la preţul de atunci, astăzi el îşi poate cumpăra aceeaşi maşină cu 19,2 salarii, la preţul actual al automobilului", au spus oficialii Dacia.
Aceştia au adăugat că acest nivel de remunerare a fost posibil datorită vânzărilor înregistrate de Dacia Logan.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO