Psiholog, despre condamnarea învăţătoarei care şi-a jignit elevii: Un exemplu ce trebuie generalizat

Psihologul Keren Rosner a declarat, despre cazul învăţătoarei din Braşov, condamnată la 8 luni de închisoare cu suspendare, pentru că şi-a jignit elevii, spunându-le „gunoi” şi „tâmpit”, că este un exemplu care trebuie generalizat, întrucât măsurile concrete pot schimba relaţia elev-profesor.

Urmărește
575 afișări
Imaginea articolului Psiholog, despre condamnarea învăţătoarei care şi-a jignit elevii: Un exemplu ce trebuie generalizat

Psiholog, despre condamnarea învăţătoarei care şi-a jignit elevii: Un exemplu ce trebuie generalizat

Psihologul Keren Rosner, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, în contextul condamnării definitive la 8 luni de închisoare cu suspendare, precum şi la plata unor daune a învăţătoarei din Braşov care îi numea pe copii „gunoi” şi „tâmpit, că acest exemplu este unul „bine-venit”, însă că acesta nu trebuie să rămână unul izolat, întrucât generalizarea acestui tip de măsuri poate duce, în timp, la consolidarea relaţiei elev-profesor în şcoli.

Faptul că a fost penalizată învăţătoarea pentru comportamentul ei este benefic pentru publicul care a urmărit acest caz, pentru că are o finalizare (...) contribuie foarte mult la sentimentul de dreptate şi la faptul că un caz are soluţie, asta pe de o parte, pentru cei care au urmărit cazul şi care au fost revoltaţi de acele imagini. Este un exemplu care e bine-venit, din nefericire, dacă e izolat, e nedrept pentru persoana care e singura penalizată pentru un astfel de comportament. Ar trebui să se generalizeze, pentru că dacă s-ar lua măsuri concrete aşa ca în acest caz, pe viitor, probabil s-ar schimba foarte mult relaţia în şcoli între profesori şi elevi”, spune psihologul.

Keren Rosner a menţionat faptul că, pe de altă parte, această soluţionare poate fi un exemplu pentru alte cazuri, pentru alţi profesori „care se simt destul de relaxaţi în a-şi exprima furia necenzurat în relaţia cu copiii, care nu se controlează şi care se comportă impulsiv atunci când în clasă se întâmplă ceva ce îi deranjează”.

Sursa citată a precizat însă că e de părere că acesta este un caz izolat şi că din acest punct de vedere, „vorbim de o nedreptate”.

Cred totuşi că e un caz izolat şi că celelalte cazuri au fost date uitării. Din acest punct de vedere e o nedreptate pentru că un caz e soluţionat şi e rezolvat, iar celelalte au rămas suspendate, au rămas date uitării. Nu e corect pentru cei care s-au comportat similiar, dar nici pentru opinia publică şi mai ales, pentru copiii care au suportat un tratament nesănătos şi cu impact emoţional foarte puternic”, spune psihologul.

Keren Rosner a declarat că, pe termen lung, copiii care trăiesc la clasă astfel de episoade se pot confrunta cu o serie de probleme, cauzate în principal de teamă, angoasă, tensiune şi anxietate, elemente ce pot influenţa direct şi rezultatele şcolare ale celor în cauză.

Impactul e foarte puternic şi am întâlnit copii care au avut astfel de evenimente izolate şi copii care trăiesc frecvent astfel de situaţii şi momente. Sunt terifiaţi, sunt tot timpul angoasaţi, merg la şcoală cu frică, rezultatele lor şcolare sunt mai slabe decât potenţialul lor, pentru că le este frică să răspundă, le e frică să greşească, sunt inhibaţi atunci când sunt întrebaţi, au teama de a ieşi la tablă şi asociază şcoala cu o relaţie tensionată şi cu anxietate. În momentul în care merg la şcoală sau se gândesc la şcoală sau au orice altă activitate care are legătură cu şcoala, ei asociază cu învăţătoarea sau cu profesorul cu care au o relaţie defectuasă, tensionată, un profesor care este nervos. Va avea un impact foarte puternic în comportamentul copilului, în reacţiile lui emoţionale şi ăn felul cum se raportează la şcoală şi la activităţile din cadrul şcolii”, completează psihologul.

Acesta a mai spus şi că elevul care a trecut prin astfel de situaţii, în momentul în care devine „adultul de mâine” poate fi afectat la locul de muncă şi în societate de acest tip de comportament pe care l-a experimentat în copilărie, la şcoală.

„Dacă aceşti copii, viitori adolescenţi, adulţi, nu îşi conştientizează aceste urme lăsate de relaţia pe care a avut-o cu câte un profesor care a avut un comportament agresiv, chiar violent, poate să se materializeze printr-un comportament de evitare, un comportament de retragere, s-ar putea să fie viitorul angajat care e submisiv, nu e asertiv, e foarte revoltat sau nu are curajul să riposteze, nu învaţă să-şi spună punctul de vedere şi să-şi ceară drepturile, sau poate să dezvolte un comportament opus, să fie foarte revendicativ, foarte vocal, tocmai ca un răspuns la scenariul din copilărie, adică să intre într-un contrascenariu în care tot timpul să fie nemulţumit şi să fie hipersensibil la orice atitudine, observaţie, pe care el o percepe ca o atitudine agresivă”, a conchis psihologul.

O învăţătoare din Braşov care îi numea pe copii „gunoi”, „umflat” sau „tâmpit” a fost condamnată, joi, definitiv la 8 luni de închisoare cu suspendare şi la plata unor daune. Curtea de Apel Braşov a decis ca învăţătoarea din Braşov să fie condamnată 8 luni de închisoare cu suspendare pentru purtare abuzivă, sentinţa fiind definitivă.

Scandalul de la Şcoala Gimnazială nr. 4 din Braşov a pornit în iarna anului 2017, după ce o elevă a făcut o înregistrare cu telefonul mobil în timpul orelor, înregistrare în care spune că se aude vocea învăţătoarei care îi jigneşte în repetate rânduri pe elevii din clasa a II-a.

Mama elevei a dat înregistrarea presei.

Ia şi scrie, că te strâng de gât! Ia şi scrie, că te mănânc! Nu face aşa că te duc în grădina zoologică, acolo te duc! Ia şi scrie! Până nu scrii tot pe caiet, nu scrii nimic la tablă! Te mănânc! Te mănânc, nu alta. Ia şi scrie sim-plu! Nu ţi-e ruşine, tâmpitule ce eşti!” (...) Ia vino, mă, încoa’, la mine! Umflatule! Vezi că te-ai şi îngrăşat, tragi un fund după tine! (...) Uită-te, dracului, aici! Unde dracului te uiţi? (…) Taci, măi, din gură! Nu mai sări, măi, cu gura! Pe tine să nu te aud, măi, cum sari tu cu gura aia, măi nesimţitule! Pentru mine eşti gunoi în clasa asta! (…) De ce pleci, mă, la 11? Taci, măăă! Măăă! Băi, eşti numai cu glasul! Vezi că îţi trag una de nu te vezi!”, se aude în înregistrare.

Taguri:
elevi,
jigniri,
psiholog

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici