Psiholog: Şoferii care fac live pe Facebook vor aprecieri. E o formă disperată de a atrage atenţia

Şoferii care fac live pe Facebook în timp ce conduc cerşesc atenţie şi aprecieri din partea celorlalţi, susţine psihologul Keren Rosner, precizând că aceasta este o formă disperată a tinerilor de a atrage atenţia asupra lor pentru că se simt singuri sau pentru că le lipseşte afecţiunea.

Urmărește
604 afișări
Imaginea articolului Psiholog: Şoferii care fac live pe Facebook vor aprecieri. E o formă disperată de a atrage atenţia

Psiholog: Şoferii care fac live pe Facebook vor aprecieri. E o formă disperată de a atrage atenţia

“În general, aceste persoane care sfidează destinul sunt tineri care simt nevoia să evadeze din monotonia vieţii lor pentru a ieşi în evidenţă. Sunt tineri care tânjesc după apreciere şi de obicei nu obţin aceste lucruri din altă parte sau prin alt mod. Ei sunt lipsiţi de activităţi care să le provoace preocuparea constantă. Sunt tineri care nu au un job provocator sau nu au o activitate şi pasiuni interesante. Ei acţionează cu gândul că lor nu li se poate întâmpla nimic rău, că întâmplările nefaste sunt pentru alţii. Ei ştiu că există acest pericol însă pur şi simplu îl ignoră”, a declarat, pentru agenţia de presă MEDIAFAX, psihologul Keren Rosner.

Rosner susţine că şoferii care fac live în timp ce conduc vor să iasă în evidenţă prin experinţe riscante pentru a cuceri pe cineva sau pentru a se compara cu persoanele populare.

“Simt nevoia să iasă în evidenţă dovedind că sunt actorii unor experienţe riscante. Ambiţia lor se opreşte la competiţia cu alţi cunoscuţi, cu alţi şoferi din trafic sau ceilalţi care au postat anterior curse periculoase. De asemenea, consumul de alcool sau substanţe îi dezinhibă şi ajung să se expună unor situaţii limite. Unii băieţi fac asta pentru că vor să atragă atenţia unei fete şi astfel vor să o impresioneze. (...) Posibilitatea de a posta în timp ce conduc îi transformă în mediul online în “eroi”, în special dacă primesc îndemnuri şi laude online. În majoritatea cazurilor, filmatul este asociat cu încălcarea regulilor şi normelor rutiere, iar acest aspect este ignorat de protagonişti. Mesajul poate fi “sunt mai sus decât legea”, “nu mă interesează”, a adăugat psihologul.

Keren Rosner mai precizează că aceste acţiuni sunt o formă disperată, în special a tinerilor, de a atrage atenţia asupra lor din lipsă de afecţiune.

“Este şi dorinţa de a fi important, dar şi dorinţa celui complexat care vrea să-şi demonstreze puterea prin gesturi extreme, pentru a obţine aprecieri. Aprecieri pe care în mod obişnuit nu le are şi pe care şi le doreşte ca să se simtă important. (...) În esenţă, este o formă disperată de a atrage atenţia asupra lor pentru că se simt lipsiţi de afecţiune şi singuri. (...) Acest comportament se manifestă în special la persoanele tinere sau la persoanele care nu au altă posibilitate să atragă atenţia şi nu au altă variantă de a impresiona pe ceilalţi", a mai precizat psihologul Keren Rosner.

În ultimul timp, mai multe accidente au avut loc în timp ce şoferii sau unii din pasageri transmiteau live pe Facebook. Ultimul caz în care un accident a ajuns să fie transmis live pe reţelele de socializare este cel din Olt. Un şofer băut a condus haotic şi, la un moment dat, a pierdut controlul volanului şi s-a izbit frontal într-o maşină care circula regulamentar. O femeie, pasageră în maşină, precum şi şoferul şi-au pierdut viaţa pe loc. Momentele au fost transmise live pe Facebook de un alt pasager din autoturism, soţul femeii ce a murit în impact. Ulterior, el a spus că a decis să filmeze sperând că poliţiştii îl vor opri pe şofer.

Cel mai răsunător caz din ultima vreme este însă accidentul din Ungaria, produs la sfârşitul lunii mai. Atunci, nouă români şi-au pierdut viaţa în accident, în timp ce şoferul microbuzului transmitea live pe Facebook.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici