După ani de zile de planuri pentru o eliminare treptată, compania Google a anunţat că intenţionează să păstreze cookie-urile de urmărire a utilizatorilor implementate în browserul său de internet Chrome, scrie Deutsche Welle.
„În loc să depreciem cookie-urile terţă parte, am introduce o nouă experienţă în Chrome, care să le permită oamenilor să facă o alegere în cunoştinţă de cauză, care să se aplice întregii lor navigări pe internet, şi ar putea să ajusteze această alegere în orice moment”, a declarat luni Anthony Chavez, vicepreşedinte al iniţiativei Privacy Sandbox, susţinută de Google, într-o postare pe blog.
Iniţial, Google anunţase pentru prima dată planurile de a elimina treptat aşa-numitele cookie-uri terţe în anul 2020.
Planul a stârnit îngrijorări din partea agenţilor de publicitate, care au afirmat că acest lucru le-ar împiedica capacitatea de a colecta date despre utilizatori pentru reclame personalizate.
Unii dintre concurenţii Google, precum Apple şi Mozilla, blochează cookie-urile terţă parte în mod implicit pentru browserele lor respective Safari şi Firefox. Cookie-urile pot fi activate de utilizatori pe fiecare dintre aceste browsere de internet.