Potrivit proiectului de hotărâre, finanţarea se va asigura din bugetul local al municipalităţii.
În raportul de specialitate al proiectului de hotărâre se arată că ultima modificare a indicatorilor a fost făcută în 2007, pe parcursul execuţiei lucrărilor apărând necesitatea realizării unor lucrări suplimentare, ceea ce a determinat o nouă analiză a componentelor proiectului şi ajustarea indicatorilor tehnico economici.
În mai 2010 s-a actualizat valoarea devizului general valoarea totală a lucrărilor suplimentare prevăzute fiind de 456.722.922 de lei (aproximativ 108 milioane de euro).
Potrivit directorului Direcţiei Transporturi din PMB, Mădălin Dumitru, suplimentarea lucrărilor a avut în vedere atât schimbarea proiectului iniţial de realizarea a podului hobanat, devierile suplimentare ale reţelelor de utilităţi publice datorate neconcordanţelor dintre planurile de situaţii şi realitatea din teren, finalizarea exproprierilor, precum şi schimbarea staţiei de la Podul Basarab sau realizarea trotuarului rulant amplasat în interiorul incintei căilor ferate.
Cea mai spectaculoasă lucrare urbană din România, la capitolul infrastructură, este în mod cert Pasajul Basarab, a declarat, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, joi, la prezentarea bilanţului pentru doi ani de la preluarea mandatului.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor) şi, respectiv, Şoseaua Grozăveşti, întregind astfel inelul principal de circulaţie al Bucureştiului în partea de nord-vest.
Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole – râul Dâmboviţa, peste podul existent şi calea ferată, în zona Gării de Nord.