PUZ-ul pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, în dezbatere publică

Municipalitatea a supus dezbaterii publice Planul Urbanistic Zonal pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, iar în prezent se fac lucrări premergătoare pentru depistarea reţelelor existente în zonă, au declarat, vineri, reprezentanţi ai Primăriei Capitalei.

Urmărește
220 afișări

"Menţionăm că PUZ-ul proiectului «Pasaj suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii» care se află în dezbatere publică reglementează din punct de vedere urbanistic zona adiacentă pasajului. În prezent se desfăşoară lucrări premergătoare pentru depistarea reţelelor existente în zonă", au spus reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Potrivit acestora, pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii este prevăzut în Planul Urbanistic General (PUG) al Bucureştiului, făcând parte din categoria lucrărilor de închidere a inelului principal de circulaţie.

"Soluţia actuală îmbunătăţeşte varianta propusă prin PUG, în sensul că direcţionează ieşirea spre sud a pasajului prin Calea Văcăreşti, evitându-se astfel afectarea Parcului Tineretului şi alte demolări, impactul asupra mediului fiind considerabil redus", au precizat reprezentanţii municipalităţii.

Proiectul privind PUZ-ul pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii va fi în dezbatere publică până în 17 februarie, urmând să fie supus aprobării în CGMB.

Prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, arată, într-un comunicat de presă, că după ce PUZ-ul pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii va fi supus votului în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, acţiunea înaintată în instanţă pentru contestarea autorizaţiei de construcţie a pasajului va rămâne fără obiect.

"Apreciez acţiunea Primăriei Generale de a demara procedura de remediere a ilegalităţilor pe care le-am sesizat în instanţă privind autorizaţia de construcţie a pasajului din zona Mihai Bravu. După ce şi celelalte aspecte de ilegalitate vor fi remediate, acţiunea depusă în instanţă va rămâne fără obiect, iar lucrările de construcţie vor putea reîncepe", a spus Mihai Cristian Atănăsoaei.

El a mai spus că demersul în instanţă al Prefecturii vizează strict aspectele de legalitate ale construcţiei, nu şi cele de oportunitate, precizând că susţine orice lucrare de infrastructură din Capitală, dar că aceasta trebuie să fie în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

Prefectul Capitalei a contestat în instanţă, în 21 ianuarie, autorizaţia de construcţie emisă în decembrie 2010 de primarul general pentru construcţia pasajului Mihai Bravu - Splaiul Unirii, pe motiv că actul nu are la bază o documentaţie de urbanism şi nici nu se justifică situaţia de urgenţă.

Prefectul Capitalei a atacat în instanţă, în contencios administrativ, autorizaţia de construcţie nr. 615/29.12.2010 emisă de primarul general privind construcţia, în regim de urgenţă, a două pasaje rutiere, paralele, de câte două benzi de circulaţie pe sens pe direcţia Şoseaua Mihai Bravu - Calea Văcăreştilor.

Prefectura a fost sesizată de Inspectoratul Teritorial în Construcţii Bucureşti - Ilfov, în urma unui control, cu privire la faptul că autorizaţia a fost emisă cu încălcarea unor prevederi legale. Problemele semnalate au vizat lipsa documentaţiei de urbanism - Plan Urbanistic Zonal - aprobată prin Hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi a avizului obligatoriu al Autorităţii pentru Protecţia Mediului.

Un alt aspect contestat se referă la faptul că situaţia pentru care a fost emisă autorizaţia nu întruneşte condiţiile uneia în regim de urgenţă, astfel că nu se încadrează în cazurile prevăzute în mod expres de Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, potrivit Prefecturii Capitalei.

Totodată, primarul general ar fi emis autorizaţia de construcţie făra a realiza exproprierea terenurilor ce aparţin unor persoane fizice sau juridice, încalcând astfel prevederile Legii 50/1991, Legii 33/1994 şi Legii 255/2010, au mai susţinut reprezentanţii Prefecturii.

Atât Inspectoratul de Stat în Construcţii, cât şi prefectul au solicitat Primăriei Capitalei să remedieze deficienţele semnalate şi să revoce autorizaţia, fără a primi însă vreun răspuns.

Prefectura susţinea că, în urma deschiderii acţiunii, autorizaţia de construcţie este suspendată până la pronunţarea definitivă a instanţelor de judecată.

Lucrările la pasajul suprateran au început în 17 ianuarie. Pentru realizarea proiectului, a fost restricţionată circulaţia rutieră pe Şoseaua Mihai Bravu, între Splaiul Unirii şi Bulevardul Tineretului, pe o perioadă estimată de şase luni. Circulaţia în această zonă se va desfăşura pe câte două benzi pe sens.

Primăria Municipiului Bucureşti a atribuit contractul companiei Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache. Contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor a fost atribuit la începutul lunii decembrie a anului trecut, potrivit unui anunţ al instituţiei.

Proiectul a fost estimat iniţial la 99,4 milioane lei, fără TVA, iar autoritatea contractantă a primit trei oferte pentru realizarea lucrărilor. Romstrade, înregistrată în comuna Adunaţii Copăceni din judeţul Giurgiu, este parte a unui grup controlat de Nelu Iordache, care mai include companiile Blue Air, Direct Aero Services, Blue Aero şi La Moşie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici