"Premierul a remarcat că ar trebui modificată schema de calcul, pentru că nu este un filtru bun de selecţie pentru maşinile second-hand", au relatat mai multe surse ministeriale participante la şedinţa de miercuri a Guvernului, principala variantă luată în calcul fiind eliminarea taxei de poluare auto în cazul achiziţionării de maşini noi.
Sursele citate au arătat însă că schimbarea formulei ar putea determina declanşarea procedurii de infringement din partea Comisiei Europene.
Surse guvernamentale au declarat anterior agenţiei MEDIAFAX că Executivul intenţionează să dubleze alocaţiile bugetare din 2009 pentru construcţia de locuinţe, să permită derularea lucrărilor de reabilitare termică a imobilelor fără plata TVA şi ia în calcul eliminarea taxei de poluare auto pentru vehicule noi, ca măsuri de atenuare a efectelor crizei economice.
La finalul şedinţei de miercuri a Guvernului, premierul a prezentat un plan de măsuri economice, fără a se referi însă la taxa de poluare auto.
Ulterior, premierul a susţinut, într-o emisiune televizată, că nu se pune problema eliminării taxei de poluare auto la achiziţionarea de maşini noi.
Criza financiară globală a avut efecte în mai multe sectoare economice din România, precum industria auto, unde compania Dacia şi-a întrerupt de mai multe ori producţia, acuzând scăderea pieţei interne din cauza taxei de poluare auto.