Salvamont Argeş a publicat, pe contul de Facebook, discuţia cu o femeie care a sunat pentru a-i fi recuperat telefonul căzut în Strunga Dracului. Pentru că salvamontistul i-a spus că nu este rolul Salvamont să recupereze telefoane, ci să salveze oameni, femeia a insistat, spunând că poate plăti intervenţia.
Redăm discuţia publicată de Salvamont Argeş pe Facebook:
„Din ciclul
– Bună ziua, mă numesc… şi aş dori să vă cer ajutorul. Vă rog să mă ascultaţi…
Mă încordez şi mă gândesc cine e de serviciu, pe cine ştiu că e disponibil azi…
– Am urcat ieri pe Negoiu, prin Strunga Dracului.
Ups, îmi zic, colegii de la Negoiu ar fi mai aproape, până ajung cei din Cota 2000 şi Bâlea Lac.
– La coborâre, am scăpat telefonul pe un vâlcel lateral.
Ei, şi? Îmi zic…
– Care ar fi şansele să îl recuperez? Ştiţi, am informaţii foarte importante pentru mine în acel telefon!.
Nu-mi vine să cred…
– Zero, niciuna!, zic eu.
– Da, dar să ştiţi că i-am găsit carcasa, deci e pe acolo!
– Îmi pare rău, noi salvam oameni, nu căutăm telefoane într-un vâlcel înzăpezit, sub Negoiu. Acul în carul cu fân e nimic faţă de ce vreţi dumneavoastră!
– Nici dacă plătesc?
– Puteţi plăti un ghid montan ca să vă însoţească până acolo. Noi nu căutăm telefoane contra cost…
Vizibil dezamagită, uşor enervată, mă salută şi închide. Morala: dacă derapaţi cu autoturismul, dar nu sunteţi răniţi, dacă vă pierdeţi telefonul, dacă pică netul la cabană, vă rugăm să nu apelaţi Salvamont. Aţi putea bloca linia pentru o alarmă reală. Drum bun, în siguranţă, tuturor!”, scriu salvamontiştii din Argeş.